Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

30 August, 2012

Samsung bayar Apple $1 Bilion dengan Menghantar 30 Lori Penuh syiling 5 sen



Pagi ini lebih daripada 30 trak yang dipenuhi dengan syiling 5 sen tiba di ibupejabat Apple di CaliforniaPada mulanya, yang syarikat keselamatan yangmelindungi kemudahan berkata ia telah dialihkan ke tempat yang salah, tetapi minit kemudian, Tim Cook (Ketua Pegawai Eksekutif Apple) menerima panggilan dariSamsung Ketua Pegawai Eksekutif menjelaskan bahawa mereka akan membayar $ 1000000000 dolar untuk denda baru-baru ini dengan yang diutuskan terhadapSelatan syarikat Korea dengan cara ini.

bahagian lucu adalah bahawa dokumen yang ditandatangani tidak menetapkankaedah pembayaran tunggaljadi Samsung berhak untuk menghantar  kepadapencipta iPhone sedolar bilion seperti yang mereka fikirkan terbaik.

Lee Kun-Hee berkata, taktik kotor, menyebabkan  Pihak Apple sakit kepala keranamereka perlu untuk memohon untuk mengira semua wang itudan memeriksa jika ia adalah lengkap dan cuba untuk mencari bank bagi mengira semua duit yang telah dihantar oleh pihak Samsung.


 

Lee Kun-hee, Pengerusi Samsung Electronicsmemberitahu media bahawa, syarikat itu tidak akan takut oleh sekumpulan "Geeks dengan gayadan bahawajika mereka mahu bermain kotormereka juga tahu bagaimana untuk melakukannya.

Anda boleh menggunakan syiling anda untuk membeli minuman di mesin sedikituntuk hidup atau mencairkan syiling untuk membuat komputer, itu bukan masalah sayasaya sudah membayar mereka dan memenuhi undang-undang.

Sejumlah 20000000000 syiling, telah disampaikan dan berharap untukmenamatkan persengketaan pada minggu ini.



 Mari kita tunggu dan lihat bagaimana Apple akan bertindak balas ????
Anda mungkin juga meminati:

Kim Ramsey Perlu Syahwat Sebanyak 200 kali



Bayangkan bagaimana seorang wanita, yang mempunyai penyakit Persistent Genital Arousal Disorder (PGAD) terpaksa melalui kemuncak
 kepuasan seks sebanyak 200 kali sehari tanpa melakukan hubungan intim. Itulah yang dialami oleh Kim Ramsey(44) wanita yang sering mengalami
 kesakitan dan tidak mampu menjalani hubungan seperti insan biasa. 


Sekadar hiasan, gambar sebetulnya ada di bawah hehe...


Ramsey menyedari perkara itu setelah melakukan hubungan seks bersama teman lelakinya pada 2008. "Setiap kali naik kereta api,
apabila ia bergerak saya terus mencapai kemuncak syahwat, dan ketika itu saya hanya mampu mengigit bibir serta menggengam
 jari dengan harapan tiada orang yang menyaksikannya" katanya. Dia dijadualkan bertemu pakar PGAD di London dengan harapan
 mampu menghilangkan penyakit pelik tersebut.



Kim Ramsey


29 August, 2012

Pemimpin kanan parti pembangkang dan anak ditahan kes sumbang mahram


JERANTUT, 28 Ogos (Bernama) -- Seorang pemimpin kanan sebuah parti pembangkang dan anak lelakinya ditahan bagi membantu polis berhubung satu kes sumbang mahram.
Pemimpin utama sebuah parti baru itu bersama anak lelakinya yang berumur 14 tahun ditahan reman pada 22 Ogos lepas bagi membantu siasatan apabila anak perempuannya yang berumur 15 tahun melahirkan seorang bayi lelaki.
Mereka dibebaskan semalam.
Menurut Timbalan Ketua Polis Daerah Jerantut DSP Zakaria Kasim, mangsa, 15, melahirkan seorang bayi lelaki tiga hari lepas di sebuah pusat bersalin di Cheras, Kuala Lumpur.
"Kedua-dua suspek, bapa dan anak itu bagaimanapun dibebaskan semalam atasjaminan pihak polis," katanya kepada Bernama di sini, hari ini.
Beliau berkata polis juga mengambil sampel DNA kedua-dua suspek dan keputusannya dijangka diketahui dalam tempoh seminggu.
Suspek yang juga saudara terdekat kepada seorang pemimpin kanan sebuah parti pembangkang tanah air, pernah bertanding pada pilihan raya umum ke-12.
Bagaimanapun, suspek yang bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri di Pahang pada pilihan raya umum lepas itu kalah kepada calon Barisan Nasional.

Seorang Lagi Pesalah Seks Terlepas Hukuman Penjara



Seorang Lagi Terlepas Hukuman Penjara


GEORGE TOWN – Seorang lagi telah dibebaskan dengan bon jaminan berkelakuan baik atas atas kesalahan merogol. Kali ini ialah seorang juruelektrik yang didapati bersalah merogol teman wanitanya berusia 12 tahun sebanyak dua kali pada tahun lepas.
Hakim Mahkamah Sesyen Sitarun Nisa Abdul Aziz mengarahkan Chuah Guan Jiu, 22, dibebaskan dengan ikat jamin RM25,000 dengan bon jaminan berkelakuan baik.
Beliau berkata mahkamah mengambil kira faktor Chuah yang masih muda dan kesalahan pertama.
“Kami juga megambil kira hakikat bahawa perbuatan seksual adalah persetujuan bersama dan dia juga seorang murid tercicir,” katanya.
Sitarun Nisa berkata pertimbangan lain ialah masa depan Chuah.
Chuah, yang memakai kemeja dan seluar jeans biru, tidak menunjukkan sebarang emosi apabila hukuman itu dibacakan.
Pada 20 Julai, mahkamah mendapati dia bersalah merogol gadis berusia 12 tahun dan 10 bulan, di flat kediamannya di Air Itam antara 7 pukul pagi dan 1.00 petang pada 18 Julai tahun lepas, dan 2.25 hingga 2.45 keesokan harinya.
Kesalahan itu adalah di bawah Seksyen 376 (1) Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 20 tahun dan sebatan.
Pada Isnin, DPP Lim Cheah Yit berkata Chuah telah memujuk gadis itu supaya ponteng sekolah dan mengikuti dia kembali ke flat atas alasan dia sakit.
“Mereka telah bertemu dan tertuduh sepatutnya melindungi gadis itu tetapi sebaliknya telah mengambil kesempatan.
Gadis tersebut banyak kali meminta tertuduh menghantarnya ke sekolah tetapi dia memberikan alasan tidak sihat dan membawanya ke rumahnya,” kata Lim.
Bagi meringankan hukuman, peguam Yusuf Idris berkata anak guamnya memperoleh RM30 sehari dan tinggal bersama ibu bapa dan adik.
“Ini adalah kesalahan pertama. Dia mempunyai pekerjaan tetap sekarang dan pada masa akan datang,” katanya.
Yusuf berkata anak guamnya telah insaf dan menggesa mahkamah tidak mengenakan hukuman penjara memandangkan umur Chuah yang masih muda.
Hukuman ini dibuat selepas kes bekas pemain tenpin boling kebangsaan Noor Afizal Azizan yang dibebaskan dengan perintah berkelakuan baik selama lima tahun dengan ikat jamin RM25,000 selepas dia mengaku bersalah merogol seorang gadis berusia 13 tahun. – MStar

28 August, 2012

Jezamine Lim


Isteri Harith Iskandar: Berbikini Untuk Covergirl Majalah Shape

.Jezamine Lim, muncul sebagai covergirl untuk majalah Shape dengan hanya mengenakan sepasang bikini untuk tatapan umum, serious sexy!


 

Isteri kepada pelakon Harith Iskandar ini, bukan sahaja cantik, malah turut bergelar sebagai seorang doktor.





.Dalam perkembangan terbaru, Jezamine Lim kini mempunyai sebuah restoran di kawasan Desa Sri Hartamas.




.Perkenalan Jezamine Lim & Harith Iskandar berlangsung melalui laman Facebook.




Wanita kacukan Cina-India kemudiannya mengahwini Harith Iskandar sekitar June 2010 dengan hantaran berjumlah RM50,000.




Dapatkan majalah Shape edisi April 2011 untuk menatap gambar Jezamine Lim yang lebih mengiurkan dan mengetarkan jiwa.

Wanita kongsi kisah silam dirogol bomoh


“SAYA bukan pembawa sial, saya tidak salahkan takdir kerana ia takdir ALLAH SWT yang ditentukan-Nya,” itu luahan Nur Izah, 28, (bukan nama sebenar) memulakan bicara ketika menceritakan detik hitam yang terpaksa ditempuhinya.

Tragedi hidupnya bermula selepas kematian neneknya, lima tahun lalu. Sejak dilahirkan Izah dijaga neneknya kerana ibu bapanya sibuk urusan kerjaya.

“Sejak kembali ke pangkuan ibu bapa, baru saya ketahui bahawa mereka mengamalkan ajaran sesat dan percaya kepada seorang bomoh yang berusia lingkungan 40-an,” katanya.

Menurutnya, keluarganya mengambil jalan singkat dengan membawanya berjumpa bomoh berkenaan di ibu kota setelah didakwa membawa ‘sial’ kepada keluarga.

Malang bagi Izah apabila niat keluarganya menemui bomoh terbabit dengan harapan masalah yang dihadapi mereka berjaya dipulihkan bertukar menjadi mimpi ngeri apabila dirogol lelaki terbabit.

“Kejadian berlaku apabila bomoh terbabit mendakwa saya menjadi punca masalah rumah tangga serta kewangan ibu bapa,” katanya.

Nur Izah berkata, episod hitam bermula apabila bomoh berkenaan menjalankan upacara dengan mengarahkannya mandi terlebih dulu bagi ‘membuang sial’, sebelum membawanya ke bilik untuk rawatan seterusnya.

Menurut anak kedua daripada enam beradik itu, dia tidak menyedari niat jahat bomoh terbabit kerana menganggap ia sebahagian rawatan yang perlu dilalui.

“Saya diperkosa setiap kali berjumpa dengan bomoh berkenaan. Saya juga pernah dipukul abang dan dimarahi keluarga jika saya ingkar untuk menjalankan ‘rawatan’ itu,” katanya.

Menurutnya, disebabkan kejahilan tentang ilmu agama turut menjadi punca perkara ini berlaku ke atas keluarga.

“Banyak perkara dijanjikan bomoh berkenaan seperti kewangan keluarga kembali pulih dan pelbagai janji manis. Difahamkan beberapa orang turut menjadi mangsa bomoh terbabit,” katanya.

Nur Izah berkata, dia memaafkan perbuatan keluarganya dan berdoa agar mereka kembali ke pangkal jalan.

“Saya tidak salahkan mereka, ia berkemungkinan terpengaruh dengan hasutan bomoh tersebut sehingga rumah, kereta dan harta ditukar milik ke atas nama bomoh berkenaan,” katanya.

Menurutnya, setelah perkara itu dimaklumkan kepada ibu saudaranya, dia diselamatkan dan di hantar ke Pertubuhan Kebajikan Rumah Pemulihan Akhlak Insani (Rumah Insani), Bukit Beruntung, Hulu Selangor.

“Ibu saudara saya membuat laporan polis. Demi keselamatan, saya ditempatkan di rumah ini untuk belajar ilmu agama,” katanya.

Peluang kedua

Rumah Insani turut dihuni seorang remaja bekas penagih dadah. Jefri, 19, (bukan nama sebenar) yang sudi berkongsi kisah silamnya.

“Saya serik dengan pengalaman sebagai penagih sejak di bangku sekolah. Biarpun dibesarkan dengan kasih sayang ibu bapa.

“Saya harap peluang kedua ini, dapatdigunakan untuk hidup lebih gembira dan tenang,” katanya.

Menurutnya, semuanya bermula kira-kira 11 tahun lalu ketika tamat Penilaian Menengah Rendah (PMR), dia bersama rakan ingin mencuba sesuatu yang baru dan mengamalkan gaya hidup bebas.

“Aktiviti itu diteruskan sehingga saya mengabaikan persekolahan dan tidak menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM),” katanya.

Jefri berkata, dia sanggup mencuri besi, menjual tong gas apabila kesempitan wang untuk membeli dadah jenis heroin.

“Saya juga mencuri wang ibu bapa semata-mata untuk mendapatkan bekalan. Saya langsung tidak ambil peduli kesusahan mereka,” katanya.

Menurutnya, kini dia tidak akan mensia-siakan ‘kehidupan kedua’ yang diberikan selepas menjalani proses pemulihan dengan menumpukan sepenuh masa kepada keluarga untuk menebus segala kesilapan lalu.

“Saya memenuhi hasrat arwah ayah agar saya dapat sambung belajar di Yaman. Saya berazam untuk bebas daripada pengaruh dadah,” katanya.

Menurutnya, namun setelah pulang kampung dan berjumpa semula  rakan lamanya, dia terjerumus  buat kali kedua.

“Saya berharap ini yang terakhir kerana saya ingin pulih sepenuhnya dan menjadi anak yang baik. Saya tidak sanggup untuk pulang ke kampung kerana masyarakat tidak mempercayai saya lagi,” katanya.

Rumah Insani

Sementara itu, Pengurus Rumah Insani, Ustaz Ahmad Fauzi Hussain berkata, pihaknya membantu ibu bapa yang mempunyai anak bermasalah segi sosial, dadah dan mental.

“Kami berusaha menjadikan remaja terbabit sebagai insan yang bertakwa, beriman, beramal soleh, berilmu dan berakhlak mulia,” katanya.

Menurutnya, kini seramai 10 pelatih lelaki dan 25 pelatih wanita yang menjalani pemulihan di Rumah Insani yang telah beroperasi sejak 2006.

“Pengasas Rumah Insani adalah Ustaz Hanafi Abdul Malek yang berusaha membantu remaja yang bermasalah. Sehingga kini seramai 600 remaja telah melalui proses pemulihan dan rawatan,” katanya.

Ahmad Fauzi berkata, antara punca remaja bermasalah faktor persekitaran, pengaruh kawan dan ibu bapa yang tidak mengawal pergaulan anak mereka.

23 August, 2012

4700 kes zina setiap hari di kalangan umat Islam, Malaysia


condom 4700 kes zina setiap hari di kalangan umat Islam, Malaysia
Seandainya 47 kes zina ini mewakili 1% daripada kejadian sebenar maka 4700 kes zina di kalangan Melayu (Islam) berlaku setiap hari di Malaysia pada tahun 2009. Tidak terkesankah statistik ini berbanding dengan hanya 2 kes perkahwinan bawah umur yang berlansung mengikut syariat? Ini bukanlah bermaksud aku menyokong perkahwinan bawah umur tetapi jika perkahwinan bawah umur mendapat respond yang mengemparkan di negara berhari-hari di surat khabar, radio dan TV, mengapa Ibu Menteri, para ulama, para bijak pandai dan ahli politik tidak memberi respond yang lebih serious terhadap kes zina yang sangat membimbangkan yang berlaku setiap jam setiap hari di Malaysia.
ADAKAH KITA DI ANTARA 47 PEZINA SETIAP HARI TERSEBUT?
[ad#HTML]
Firman Allah swt : “Dan janganlah kamu mendekati zina, (zina) itu sungguh suatu perbuatan keji, dan suatu jalan yang buruk.” – Surah Al-Isra’ ayat 32.
Firman Allah swt : “Pezina lelaki tidak boleh menikahi kecuali dengan pezina perempuan, atau dengan perempuan musyrik, dan pezina perempuan tidak boleh bernikah kecuali dengan pezina lelaki atau dengan lelaki musyrik, dan yang demikian itu diharamkan bagi orang-orang Mukmin.” – Surah An-Nur, ayat 3.

Bercerai Kerana Seks


2-3 hari lepas aku ada baca artikel kat Metro tentang cerai berai ni. Salah satu faktor perceraian adalah seksual. Sebelum nak teruskan aku nak minta maaf sebab apa yang aku nak tulis ni mungkin sesuai untuk 18 tahun ke atas.
Biasanya kita akan kaitan masalah seksual ini dengan lemah tenaga batintetapi sebenarnya perceraian akibat masalah seksual bukan sahaja masalah lemah tenaga batin tetapi juga kerana seks ganas, kasar, lesbian danhomeseksual.
[ad#HTML]
Ada isteri mengadu suaminya tidak menyentuhnya sepanjang 2 tahun perkahwinan dan apabila diselidik, rupa-rupanya si suami gay dan ada hubungan dengan lelaki lain. Ada kes suami suka meliwat isteri dan memasukkan botol mineral dalam kemaluan isteri. Baru-baru ini seorang isteri memohon cerai kerana suaminya yang lemah tenaga batin selepas kemalangan mendera seks dengan memasukan carrot atau terung dalam kemaluan isterinya.
Ada isteri meminta cerai kerana si suami hanya mampu beraksi selama 2 minit meskipun mereka sudah ada 7 orang anak. Kes paling mengejutkan apabila se isteri berzina dengan penjaga lif sebuah hotel di Makkah ketika dia mengerjakan haji kerana tidak mampu menahan gelora nafsu dan meminta cerai sekembalinya ke Malaysia.
Tak kurang juga ramai suami-isteri yang ada pasangan gelap atau pasangan launch hour dimana ketika launch hour mereka mengambil kesempatan beraksi tanpa dapat dikesan oleh pasangan mereka yang berada di lokasi kerja yang lain atau di rumah. Kebanyakan mereka bukanlah pasangan kekasih tetapi saja berseronok untuk merasa selera seks yang berbeza.
Kepada lelaki dan wanita yang lemah tenaga batin jangan bersedih adapelbagai cara, teknik yang betul dan tips boleh membantu untuk selesaikan masalah ANDA kan ALLAH dah janji setiap penyakit ada ubatnya. Ada pasangan yang bermasalah kerana tidak ada masa yang sesuai untuk bersama, jadi fikirkan untuk seks di pagi hari yang juga bagus untuk kesihatan berdasar kajian pakar.

Ok ke Saya Kerap Lakukan Hubungan Seks


Ditulis oleh , dan diterbitkan pada 16-10-2009 09:05
condom Ok ke Saya Kerap Lakukan Hubungan Seks,
Semalam aku berkesempatan membaca majalah Keluarga keluaran bulan November. Biasalah ada macam-macam topik dan gambar yang menarik untuk ditatapi. Dalam banyak-banak artikel aku tertarik dengan satu soalan di ruang Pakar kami membantu yang dikendalikan oleh Dr. Mohd Ismail Tambi.
Soalan ini daripada seorang sudi rumah dengan tajuk “Kerap Lakukan Hubungan Seks”: Saya sudah mendirikan rumah tangga selama lima tahun dan belum mempunyai cahaya mata. Untuk pengetahuan doktor, saya ini adalah seorang yang kuat seks. Boleh dikatakan dalam sehari, lima kali saya akan melakukan hubungan seks bersama suami. Suami juga tidak kisah dan kami melakukan pelbagai aksi supaya tidak bosan. Persoalannya adakah perkara ini normal atau sebaliknya dan bagaimana mahu mengurangkan keinginan seks itu? Adakah kekerapan ini disebabkan kami berdua terlalu mahukan kehadiran cahaya mata? (Kalau nak tahu jawapannya tu kenalah baca Majalah Keluarga).
Salah satu tujuan Allah menjadikan lelaki dan wanita adalah kerana seks. Islammewajibkan umatnya berkahwin mengikut syarat-syarat yang telah ditetapkan untuk mengelakkan seks bebas yang banyak keburukan dari sudut kesihatan dan keturunan. Apabila suami isteri sudah diakadkan maka seks dihalalkan walaupun datang dari sudut mana kecuali dubur dan sekerap mana yang termampu. Urusan seks dalam hubungan sesebuah rumahtanggan jangan sesekali diremahkan kerana ramai teman-teman yang porak peranda rumahtangga akibat disampingkan soal seks. Kemahuan seks ini adalah anugerah Allah yang unik dan kita hambanya MESTI mencari ilmu untuk keharmonian seumur hidup.
Selain untuk kesihatan, tujuan seks adalah untuk melahirkan zuriat tetapi tidak sedikit yang diuji Allah dengan tidak dianugerahkan zuriat. Bukan setakat manusia biasa tetapi Nabi dan Rasul juga diuji oleh Allah dengan tidak diberikan zuriat. Bagi yang belum dikurnia zuriat bersabarlah. Insyallah setiap ujian yang Allah berikan kepada kita pasti ada HIKMAHnya yang hanya Allah sahaja yang tahu kebaikannya disebalik ujian tersebut.
Bagi yang bersabar  berusaha, berdoa dan bertawakal pasti ada ganjaran jika tidak di dunia PASTI di akhirat kelak.

Negara Selamat Malaysia - Empat konstabel polis ditahan kerana merogol di Seremban


Isnin, 20 Ogos 2012

 
SEREMBAN – Lima lelaki termasuk empat polis berpangkat konstabel ditahan selepas dipercayai merogol seorang remaja di sebuah rumah di Port Dickson, 7 Ogos lalu.

Kesemua mereka dikatakan mengenali antara satu sama lain dan bertindak merogol mangsa secara bergilir-gilir di rumah salah seorang daripada mereka.
Menurut sumber, wanita berusia 19 tahun itu berkenalan dengan salah seorang anggota polis tersebut dua hari sebelum kejadian dan bersetuju mengikut lelaki itu pulang ke rumah.Katanya, selepas berkenalan dengan lelaki itu, mangsa dibawa pulang ke rumah sebelum dirogol secara bergilir-gilir.

“Empat lelaki berusia 20 hingga 28 tahun itu dikenalpasti bekerja sebagai polis berdasarkan pakaian seragam yang dipakai salah seorang suspek," katanya di sini, semalam.

Menurut sumber, selepas lima hari kejadian, wanita berkenaan kemudiannya membuat laporan di Balai Polis Nilai, pada 12 Ogos, kira-kira 12 tengah malam.

“Bertindak atas laporan itu, kira-kira jam 12 tengah hari, empat suspek ditahan di balai polis tempat mereka bertugas, manakala seorang lagi lelaki ditahan di sekitar Port Dickson, hari yang sama,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Negeri, Datuk Osman Salleh ketika dihubungi mengesahkan penahahan.

“Semua anggota polis berkenaan kini ditahan reman untuk siasatan lanjut dan siasatan masih dilakukan dari segenap aspek," katanya.

Menurutnya, pihaknya tidak akan berkompromi dengan mana-mana anggota yang melanggar undang-undang.

17 August, 2012

Transfer News


---------------------------------------------------------------
Liverpool manager Brendan Rodgers could raid former club Swansea City to bring in defender Ashley Williams if he sells Daniel Agger. (Daily Mirror)
Other options include either Steven Caulker or Michael Dawson from Spurs (Metro)
But Agger has said he would "rather stay" at Anfield but the decision could be out of his hands. (Mail)
Inter Milan have joined the race to sign speedy winger Theo Walcott but Liverpool are still believed to be leading the race for the England international (Daily Star)
In: Joe Allen (Swansea City, £15m), Fabio Borini (Roma, £10m) Out: Dirk Kuyt (Fenerbache, £1m) Fabio Aurelio (Gremio, free) David Amoo (Preston North End, free), Stephen Darby (Bradford City, free), Maxi Rodriguez (Newell's Old Boys, undisclosed), Alberto Aquilani (Fiorentina, £6m), Craig Bellamy (Cardiff City, free), Toni Silva (Barnsley, free), Lewis Hatch (Accrington Stanley, free), Joe Rafferty (Rochdale, free), Connor Wearing (Shrewsbury, free)
----------------------------------------------------------------
Manchester City are planning an audacious move for 18-year-old teenage wonder kid Angelo Henriquez. (Sportsvibe)
City are reported to have won the race to sign highly-rated French teenager Jules Ntcham ahead of Arsenal, Chelsea, Inter Milan and Juventus. (Sky Sports)
Roberto Mancini is looking to add the signatures of Swansea forwardScott Sinclair and Liverpool's Daniel Agger after signing Jack Rodwell for £12 million on Monday. (The Sun)
In: Jack Rodwell (Everton, £12m), Vlad Marin (Lazio, undisclosed), Jules Olivier Ntcham (Le Havre, undisclosed) Out: Owen Hargreaves (released), Stuart Taylor (released), Wayne Bridge (Brighton, loan), Greg Cunningham (Bristol City, undisclosed), Vladimir Weiss (Pescara, £1.3m), Gai Assulin (Racing Santander, free), Ahmed Benali (Brescia, free), Andrea Mancini (Real Valladolid, free), Omar Elabdellaoui (Feyenoord, loan)
----------------------------------------------------------------
Chilean striker Angelo Henriquez has completed his medical ahead of a move to Manchester United. (Caught Offside)
Oribe Peralta's heroics in the Olympic gold medal match have caught the eye of Sir Alex Ferguson and he could be set to follow compatriot Javier Hernandez to Old Trafford. (Daily Mail)
Everton boss David Moyes may not be forced to sell Leighton Bainesto Manchester United to boost funds after the club sold Jack Rodwell to United's rivals City. (Manchester Evening News)
In: Nick Powell (Crewe, £2.75m rising to £4m) Shinji Kagawa (Dortmund, £17m) Out: Tomasz Kuszczak (Brighton, free), Michael Owen (released), Ritchie De Laet (Leicester, undisclosed), Matty James (Leicester, £2m combined), Fabio da Silva (QPR, loan), Park Ji-sung (QPR, £2.5m), Ben Amos (Hull City, loan), Paul Pogba (Juventus, free), Febian Brandy (Walsall, free), Liam Jacob (Oldham, free), Oliver Norwood (Huddersfield, free), Reece Brown (Coventry, loan), John Cofie (Sheffield United, loan), Sean McGinty (Oxford United, loan, Joe Coll (released)

Tranfer News - Arsenal


Arsenal could make a move for Athletic Bilbao's Fernando Llorente, according to Spanish newspaper Marca - but Spurs and Juventus also have their eyes on the striker. (Mail)
Barcelona close to securing midfielder Alex Song's £15m move from Arsenal to Catalan giants. (Independent)
Blackburn are eying out-of-favour Arsenal striker Marouane Chamakhon a six-month loan deal. (Lancashire Telegraph)
Nicklas Bendtner still wants to leave before the end of the transfer window after telling Danish newspaper staying put is "not an option". (Sky Sports)
Real Madrid's Nuri Sahin will decide whether to sign for Arsenal or Premier League rivals Liverpool this week after being told by Jose Mourinho he can leave on loan (Metro)
The north Londoners are planning a player plus cash offer for Malaga midfielder Isco, which could see Bendtner heading to Spain. (Caught Offside)
In: Olivier Giroud (Montpellier, £12m), Lukas Podoloski (Cologne, £11.9m), Santi Cazorla (Malaga, £16.5m) Out: Carlos Vela (Real Socieded, £6m), Manuel Almunia (Watford, free), Tom Cruise (Torquay, free), Ben Glasgow (Stoke, free), Gavin Hoyte (Dagenham & Redbridge, free), Jeffrey Monakana (Preston, free), Rhys Murphy (Telstar, free), Oguzhan Ozyakup (Besiktas, undisclosed), Pedro Botelho (Atl├ętico Paranaense, free), Sean McDermott (Sandnes Ulf, free), Alban Bunjaku (Sevilla, free), George Brislen-Hall (Norwich, free), James Campbell (Dundee United, free), Benif Afobe (Bolton, loan), Denilson (Sao Paulo, loan), Joel Campbell (Real Betis, loan), Ryo Miyaichi (Wigan, loan), James Campbell (released), Sean McDermott (released)

Chicarito To Arsenal , RVP to MU


Premier League Transfer Talk

Swap deal: Javier Hernandez could be on his way out of Old Trafford, with a move to Arsenal as part of the van Persie deal being mooted 

15 August, 2012

Arsenal Sedia Lepaskan Van Persie



Van Persie - Arsenal
Arsenal malam tadi dilaporkan sudah bersedia untuk mempersetujui yuran perpindahan yang ditetapkan kepada kapten mereka, Robin van Persie bagi penghijrahan ke Manchester United.
Mereka sedia untuk memulakan perbincangan lanjut dengan pengurus United, Alex Ferguson yang berharap perbincangan mengenai perpindahan bernilai 22 juta pound itu dapat diselesaikan sebelum musim Liga Perdana Inggeris bermula hujung minggu ini.
Arsenal pada mulanya meminta nilai 25 juta pound, namun mereka kini rela kehilangan Van Persie daripada membiarkan pemain itu berada dalam keadaan tidak selesa untuk terus bersama mereka.
Musim lalu, Van Persie meledak 37 gol termasuk 30 gol dalam saingan liga. – mynewshub.my

Isteri orang mengandung 7 bulan ditangkap khalwat




Seorang duda dan pasangannya yang sarat mengandung 7 bulan ditahan Pegawai Masjid Al-Azim, Pandan Indah dan penguat kuasa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dalam operasi cegah maksiat, awal pagi semalam.

Penguat kuasa agama mendapati lelaki berusia 35 tahun itu berseluar pendek tanpa baju, bersama pasangannya berusia 25 tahun memakai kemeja dan berseluar panjang ketika serbuan dijalankan di rumah sewa mereka di Pandan Indah dekat sini, kira-kira jam 3 pagi.

Wanita terbabit yang juga isteri orang, telah bersembunyi didalam bilik air ketika pemeriksaan dilakukan.

Pegawai Masjid Al-Azim, Ahmad Nawi Osman berkata, pasangan berkenaan tidak mempunyai pekerjaan.

“Duda itu pernah dicekup sebelum ini dan tidak hadir ke mahkamah syariah dan waran tangkap telah dikeluarkan untuknya,” katanya.

08 August, 2012

Pasangan Islam bercerai setiap 15 minit !!!


Assalamualaikum dan Salam Hormat buat anda. Terima kasih kerana masih menjadi pembaca setia blog ini. Banyak lagi perkongsian bermanfaat yang bakal saya kongsikan bersama anda.
Dalam artikel kali ini, saya ingin berkongsi sesuatu yang amat menggemparkan!
Ianya berkaitan dengan kes perceraian yang berlaku di Malaysia pada masa kini.
Tahukah anda pihak JAKIM telah mengeluarkan satu statistik yang amat mengejutkan iaitu untuk setiap 15 minit, akan ada 1 pasangan suami-isteri yang beragama Islam bercerai. Angka kes perceraian tersebut semakin tahun semakin meningkat.
Berikut adalah bukti daripada keratan akhbar online yang membuktikan fakta tersebut:
Fakta ini telah disampaikan sendiri oleh Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Mashitah Ibrahim dalam satu sidang Parlimen.
Memang agak menakutkan juga hakikat realiti yang terpaksa kita terima ini.
Menurut keratan akhbar tersebut, banyak punca yang menyebabkan berlakunya kesperceraian di Malaysia ini. Antaranya adalah kurang menitik-beratkan solat 5 waktu, tidak menunaikan tanggungjawab sebaik mungkin dalam rumahtangga, kurangnya ilmu berkaitan mengendalikan konflik rumahtangga serta banyak lagi.
Hal ini jika tidak dibendung dari awal usia perkahwinan bakal mengundang perceraian di kemudian hari dalam jangka masa 2-3 tahun akan datang.
Rumahtangga yang tidak harmoni dan dipenuhi dengan kasih-sayang serta pengamalan nilai-nilai murni Islam bakal menuju jalan kehancuran rumahtangga.
Setiap pasangan tak kira si suami mahupun si isteri perlulah sama-sama bekerjasama dalam mengekalkan ikatan perkahwinan agar terus utuh dan bahagia selamanya. Kepincangan dalam rumahtangga boleh berlaku jika salah-satu pihak mengambil ringan dan jalan mudah dalam mengendalikan sesuatu konflik.
Perlu adanya ilmu dan persediaan yang cukup bagi mengelakkan perkahwinan anda berakhir dengan perceraian.
Sebenarnya terdapat banyak lagi punca yang menyebabkan perceraian boleh terjadi. Kebanyakkan punca-punca tersebut mungkin sebenarnya tidak anda sedari bahawa anda mungkin sedang lakukannya.
Layari laman PuncaCerai.com untuk mengetahui lebih banyak punca yang boleh menyebabkan perceraian berlaku.
Klik link berikut untuk lawati laman Punca Cerai: >> KLIK DI SINI << 

Khalwat dengan kakak ipar




ALOR SETAR: Helah seorang lelaki konon dia bersama isterinya menyewa bilik sebuah motel di Jalan Suka Menanti, di sini, bagi mengelak dicekup berkhalwat tidak menjadi apabila wanita itu sebenarnya adalah kakak iparnya.

Lelaki berusia 30 tahun itu mulanya memberi alasan mereka mempunyai surat nikah, namun selepas siasatan terhadap wanita berusia 32 tahun itu mendapati kenyataan mereka bercanggah dan cuba menipu anggota penguat kuasa.


Dalam serbuan jam 4.45 petang kelmarin, sepasukan anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam Kedah (Jaik) menyerbu premis berkenaan selepas menerima maklumat awam berhubung kegiatan maksiat yang berlaku.

Lelaki berasal dari Myanmar dan beragama Islam itu memberi alasan membawa wanita itu menyewa bilik itu hanya untuk mandi sebelum pergi melawat isterinya yang baru melahirkan bayi lelaki di Hospital Jitra (HJ).


Pegawai Penguat kuasa Jaik, Mohd Khairil Naim Johari berkata, sepasukan anggota Jaik yang tiba di motel itu kemudian membuat pemeriksaan dan mendapati sebuah bilik di tingkat bawah motel itu berkunci daripada dalam.


Beliau berkata, selepas mengetuk pintu dan memberi salam, seorang lelaki yang hanya bertuala membuka pintu kira-kira 10 minit kemudian dan terkejut melihat kehadiran anggota penguat kuasa di luar bilik disewanya.

“Pemeriksaan lanjut menemui seorang wanita yang menyorok dalam bilik dan tergesa-gesa memakai pakaian dalam keadaan ketakutan.


“Hasil soal siasat, wanita itu mendakwa dibawa lelaki berkenaan ke motel itu untuk melihat adik perempuannya yang juga isteri lelaki itu yang baru melahirkan anak manakala lelaki itu memberi alasan wanita itu sebagai isterinya,” katanya.

MENGAPA RAMAI ISTERI-ISTERI YANG KENA TANGKAP KHALWAT, MUNGKINKAH TIDAK PUAS?



LEDANG - Seorang wanita yang masih berstatus isteri dicekup khalwat bersama teman lelakinya di sebuah rumah di Serom, Sungai Mati dekat sini, semalam.

Ketika ditahan kira-kira jam 1.20 pagi oleh Penguat kuasa Pejabat Agama Daerah Ledang, anak kedua wanita terbabit yang berusia lingkungan dua tahun turut berada di rumah berkenaan.

Pada awalnya, pasangan itu cuba menyembunyikan hubungan mereka tetapi akhirnya mengaku mereka adalah pasangan kekasih selepas disoal siasat oleh pihak penguat kuasa.

Wanita berusia 31 tahun itu mendakwa dalam proses bercerai dengan suaminya selepas lima tahun mendirikan rumah tangga.

“Tetapi kami sudah berpisah sejak dua tahun lalu kerana tiada persefahaman dan sehingga kini, saya tidak tahu di mana suami berada.

“Ini menyebabkan proses perceraian kami tertangguh begitu sahaja,” katanya.

Sementara itu, Kadi Daerah Ledang, Sulaiman Maidin berkata, berdasarkan aduan orang awam, sepasukan anggota penguat kuasa agama datang memeriksa rumah berkenaan.

Menurutnya, selepas mengetuk pintu dan memberi salam, seorang lelaki tidak berbaju dan hanya berseluar panjang membuka pintu.

“Pihak penguat kuasa hanya menunggu kurang lima minit sebelum lelaki berkenaan membuka pintu dan membenarkan pemeriksaan dilakukan.

“Selain lelaki yang membuka pintu, pemeriksaan lanjut menemui dua wanita, seorang lelaki dan seorang kanak-kanak lelaki dalam rumah ini,” katanya kepada Sinar Harian.

Katanya lagi, wanita berusia 21 tahun yang merupakan adik kepada lelaki terlibat turut ditahan kerana bersubahat.

“Pasangan ini kemudian ditahan untuk siasatan lanjut kerana gagal menunjukkan sebarang dokumen mempunyai hubungan mahram atau suami isteri.

“Mereka dibawa ke Balai Polis Sungai Mati untuk dibuat laporan tangkapan sebelum dibawa ke pejabat agama untuk siasatan lanjut dan dijamin dengan jaminan keluarga masing-masing,” katanya.

Katanya lagi, mereka ditahan dan didakwa di bawah Seksyen 27 (1) a b, Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Johor, 1997 yang boleh dikenakan denda tidak melebihi RM3,000 atau dua tahun penjara atau keduanya sekali jika sabit kesalahan,” katanya

Shah Bunga:Tidak pernah puas dengan satu wanita, memiliki 21 isteri yang dijadikan Pelacur



AWAL bulan ini masyarakat gempar dengan kemunculan seorang lelaki yang hanya dikenali sebagai Shah Bunga.

Hebatnya lelaki ialah dia memiliki 21 isteri yang dikahwininya dalam tempoh sembilan tahun biarpun realitinya dia adalah bekas banduan dan tidak mempunyai sebarang pekerjaan.

Setiap kali berkahwin, lelaki yang digambarkan sebagai bertubuh sasa itu tidak menceraikan isteri terdahulu sebaliknya ditinggalkan begitu saja tanpa ingin mengambil tahu nasib wanita-wanita tersebut.

Lelaki berimej perkasa yang gemar memakai seluar jean dan singlet itu mengahwini wanita terbabit dengan ada niat terselindung.

Wanita yang dikahwini Shah Bunga merupakan sumber pendapatannya. Caranya ialah dengan melacurkan para isterinya dan hasilnya digunakan untuk dia berjoli dan hidup mewah.

Shah Bunga merupakan cerita klise yang telah wujud sejak zaman silam dalam semua masyarakat di dunia ini dengan membawa pelbagai gelaran berbeza.

Tidak kira apa juga panggilannya sama ada lelaki mata kerajang, kasanova, romeo, don juan, playboy dan sebagainya, golongan ini memiliki kelebihan yang sama - sebagai penggoda wanita.

Golongan ini bijak mengumpan dengan kata-kata manis. Mereka cekap menonjolkan sikap mengambil berat yang merupakan salah satu kelakuan lelaki mata keranjang atau kasanova.

Ini diakui sendiri salah seorang lelaki mata keranjang, Joe (bukan nama sebenar).

Katanya, dia suka mencari wanita-wanita cantik untuk dijadikan teman ketika inginkan keseronokan.

Walaupun begitu, menurut Joe, kelakuannya itu tidak bermakna dia seorang lelaki terdesak.

Pada hakikatnya dia merupakan seorang bapa yang bertanggungjawab kepada tiga orang cahaya mata.

Katanya lagi, rumah tangga yang dibina kira-kira 16 tahun lalu juga tidak goyang. Sebaliknya dia merupakan seorang lelaki yang perlukan belaian manja selain daripada isteri sendiri.

"Berbicara mengenai lelaki mata keranjang ini susah hendak dihuraikan. Ia merupakan satu topik yang terlalu umum.

"Saya sendiri tidak tahu saya dalam kategori mana. Tetapi terus terang saya katakan, saya sukakan belaian manja seorang perempuan lain selain daripada isteri sendiri.

"Dalam erti kata lain, saya juga sebenarnya memerlukan teman untuk berbicara, dibawa berjalan-jalan dan juga tempat untuk bermanja," ujarnya dalam satu pertemuan yang dirancang di sebuah kafe di ibu negara baru-baru ini.

Bercerita lanjut mengenai pengalamannya, jelas Joe, dia bukanlah seorang lelaki yang pandai berkata-kata apatah lagi memujuk rayu mana-mana wanita.

Tetapi bidang kerjanya menuntut dia bergaul dengan pelanggan-pelanggan yang terdiri daripada pelbagai jenis manusia.

Bermula sebagai pelanggan ataupun rakan sekerja, pertemuan yang kerap untuk membincangkan hal-hal kerja secara tidak langsung menjadikan mereka bertambah rapat.

Lama-kelamaan, hubungan menjadi serius dan Joe tanpa selindung mengakui pernah menjalinkan hubungan serius dengan tiga orang wanita serentak.

Malah dua daripadanya pernah dibawa berjumpa dengan isterinya untuk dijadikan isteri kedua.

Bagaimanapun ujar Joe, mungkin tiada jodoh antara mereka maka perhubungan tersebut terputus begitu sahaja.

Tidak terhenti setakat itu, menurut Joe lagi, dia juga ada kalanya akan melanggan wanita pelayan pelanggan (GRO) sekiranya mengunjungi kelab-kelab malam mahupun pusat karaoke.

Begitupun, mereka hanyalah sekadar teman untuk bersuka ria untuk tempoh waktu tertentu dan tidak lebih daripada itu.

Sementara itu, berlainan pula bagi Lan (bukan nama sebenar). Ini kerana walaupun tiada rupa, dia kini mempunyai tiga orang isteri.

Mengakui rupa bukan ukuran, Lan sememangnya pandai bermain dengan kata-kata.

Ini dibuktikan apabila menemubualnya menerusi telefon, dapat ditangkap setiap bait kata-kata yang diungkapkan oleh Lan mampu meruntun jiwa wanita yang mendengarnya.

Bagi Lan, rupa bukanlah tiket untuk memiliki wanita idaman. Malah dia mengakui hanya dengan mengungkapkan kata-kata manis, dia dapat memegang jiwa seseorang wanita.

Ia diperkuatkan lagi dengan faktor selalu berdekatan dengan wanita tersebut menyebabkan mereka senang ditundukkan.

"Jiwa seseorang wanita itu lembut sebenarnya. Tidak payah disogokkan dengan wang ringgit. Cukup dengan belaian serta sentuhan yang mampu menggugat jiwa mereka.

"Tambahan pula apabila kita sudi menjadi pendengar setia dan memberi lebih sedikit perhatian, dijamin mereka jatuh ke dalam genggaman," katanya.

Tanpa segan silu, Lan turut mengakui kini dia rapat dengan seorang gadis yang baru dikenalinya dua bulan lalu.

Ternyata seorang lelaki mata keranjang tidak pernah puas dengan apa yang dimiliki.

Mereka tidak akan melepaskan peluang yang ada untuk memikat mana-mana gadis ataupun wanita untuk dijadikan pendamping ketika diperlukan.

Dalam masa yang sama, lelaki mata keranjang akan terasa diri mereka hebat kerana mampu mengumpul dan menjadikan wanita-wanita tersebut sebagai koleksi peribadi mereka.

Bagaimanapun, Lan sempat menasihatkan wanita-wanita dan gadis-gadis agar tidak mudah terpedaya dengan kata-kata manis lelaki yang akhirnya akan menjerat diri mereka sendiri.

"Bagi golongan wanita, mereka dinasihatkan agar berhati-hati ketika berkawan dengan mana-mana lelaki kerana tidak semuanya jujur dan berhati mulia.

"Jika terperangkap dengan lelaki mata keranjang, saya percaya kehidupan mereka akan merana," katanya mengakhiri perbualan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...