Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

31 July, 2012

SEORANG LAGI YB BN KELUAR PARTI?





MELUAN 25 Julai: Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Meluan, Wong Judat yang juga Naib Presiden Parti Demokratik Progresif Sarawak (SPDP), salah satu sekutu BN di negeri itu mengumumkan akan keluar parti.

Menurutnya, tindakan itu dibuat secara rasmi hujung Julai ini. “Pada 30 Julai nanti, saya akan bertemu dengan Presiden (SPDP), Sri William Mawan dan Timbalannya, Datuk Seri Tiong King Sing di Kuala Lumpur untuk membincangkan keputusan saya ini dengan mereka.

“Saya akan meletak jawatan daripada parti pada keesokan harinya (31 Julai). Bagaimanapun, hasil mesyuarat nanti tidak akan menjejaskan keputusan saya. Tiada apa pun yang boleh mengubah pendirian saya dan tiada siapa boleh menghalangnya,” katanya, lapor Borneo Post.

Kelmarin di Sabah, Ahli Parlimen Tuaran, Datuk Seri Wilfred Bumburing turut keluar BN manakala Amsir Dani, orang kanan kepada Ahli Parlimen Beaufort, Datuk Lajim Ukin meletak jawatan Ketua Umno Cawangan.Ditanya sama ada beliau menyesali keputusan itu dan kemungkinan kehilangan semua manfaat dinikmati selama menjadi wakil rakyat BN, beliau berkata: “Manfaat apa? Kepada saya? Saya tidak melakukan perkara ini untuk kepentingan peribadi.

“Saya sudah 48 tahun, bukan budak hingusan, 17 tahun. Saya sudah matang, jadi tiada apa sangat yang hendak dikesali,” kenyataan beliau dipetik.

Judat memegang jawatan Adun Meluan selama tiga penggal bermula dengan kemenangan beliau sebagai calon bebas pada 2011. Beliau menyertai SPDP pada 2003.

DUN Meluan berada dalam Parlimen Julau dan majoriti penduduk adalah kaum Iban. Satu lagi DUN dalam Parlimen ini ialah Pakan.

27 July, 2012

Guru Didakwa Terkam & Noda Rakan Sekerja




[SH] SABAK BERNAM- Perubahan sikap seorang guru wanita yang menjadi pasif dan pendiam membongkar rahsia dia dirogol rakan sekerjanya.

Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Noor Mushar Mohamad berkata, dalam kejadian jam 5 pagi, 14 April lalu, mangsa yang baru bangun dari tidur diterkam suspek berusia 37 tahun di ruang tamu rumahnya sebaik sahaja dia membuka pintu.

"Suspek seorang guru sekolah rendah bertindak menerkam dan merogol mangsa yang ketika itu bersendirian di rumah.

"Bagaimanapun tiada ugutan yang dibuat dan mangsa tidak mengalami sebarang kecederaan," katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui di pejabatnya di sini, semalam.

Menurut Noor Mushar,  disebabkan kejadian itu, mangsa berusia 33 tahun itu trauma dan berubah  sikap menjadi pasif serta pendiam yang kemudiaannya perubahan itu disedari oleh suami mangsa.

"Mangsa yang pada mulanya takut menceritakan tragedi itu akhir terpaksa mengakui menjadi mangsa rogol selepas didesak berkali-kali oleh suaminya.

"Mangsa ditemani suami kemudiaannya membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sabak Bernam, kira-kira jam 2 petang, Ahad lalu," katanya,

Berdasarkan laporan yang diterima, polis bertindak menahan suspek yang sudah berkahwin namun masih belum mempunyai cahaya mata itu di kediamannya di sekitar Sungai Besar kira-kira jam 10 malam, pada hari sama laporan dibuat.

"Suspek kini ditahan dan disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana kesalahan merogol.

Sementara itu, katanya, orang ramai diminta segera membuat laporan dan tidak mendiamkan diri sekiranya menjadi mangsa jenayah.

"Laporan itu penting bagi memudahkan siasatan dijalankan dan membolehkan tindakan segera diambil ke  atas penjenayah," katanya.

Pasangan Kantoi Khalwat, Nafsu Tidak Kira Masa




[SH] AMPANG - Seorang wanita sanggup menyorok di dalam almari bagi mengelakkan diri dicekup dalam serbuan yang dilakukan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dan Pegawai Masjid Al-Azim, Pandan Indah, di sebuah apartmen, di sini awal pagi semalam.

Wanita yang hanya berkemban itu ditahan bersama pasangannya pada jam 1.40 pagi.

Pegawai Masjid Al-Azim, Ahmad Nawi Othman berkata, berdasarkan aduan orang awam, sepasukan anggota yang diketuainya memeriksa kediaman berkenaan.

Menurutnya, selepas mengetuk pintu bilik tidur pasangan terbabit, seorang lelaki hanya berseluar pendek membuka pintu.

“Lelaki berusia 24 tahun itu memberi alasan hanya dia seorang diri tidur di dalam bilik berkenaan, namun pemeriksaan lanjut menemui seorang wanita berusia 23 tahun menyorok di dalam almari pakaian,” katanya.

Beliau berkata, ketika ditahan wanita itu memberi alasan dia tertidur di dalam bilik teman lelakinya selepas berbuka puasa.

“Wanita berkenaan bekerja di sebuah pasar raya di ibu kota, manakala lelaki terbabit bekerja di sebuah syarikat pembasmi serangga,” katanya.

Dalam operasi yang berasingan, sepasang kekasih dicekup khalwat di apartmen sama.

Ahmad Nawi berkata, pasangan berusia dalam lingkungan 20-an itu adalah penuntut di sebuah institusi pengajian tinggi di Melaka.

“Wanita yang berpakaian lengkap itu menyorok di belakang pintu bilik air ketika serbuan dijalankan, manakala pasangannya hanya berseluar pendek sedang baring di dalam bilik tersebut,” katanya.

Kedua-dua pasangan yang ditahan itu dibawa ke Balai Polis Pandan Indah untuk dibuat laporan.

Operasi dijalankan mengikut Seksyen 29 (1) (a) (b), Enakmen Jenayah Syariah Jais 1995, jika disabit kesalahan boleh didenda RM3,000 atau penjara dua tahun atau kedua-duanya sekali.

26 July, 2012

Mamak Kencing Melayu.. Kah.. Kah.. Kah...!!!!



>> THURSDAY, JULY 26, 2012

Sebelum lu orang baca apa yang gua quote dibawah tu... lu orang wajib ketawa ikut cara orang jahat atau orang2 kaya ketawa... kah... kah... kah... sebutannya satu persatu... kah... kah... kah.... ha... ha... ha... sambil guling2 beb... hahahaha...
Tanah milik 31 penduduk kampung berkenaan dipindah milik kepada Maison Heightspada 31 Januari lalu dengan jumlah harga RM8.6 juta untuk kemudian dijual kepada Kay Pride Sdn. Bhd. pada 16 Mei dengan harga RM13.5 juta.

Saya percaya apabila Kay Pride atau syarikat lain yang bakal memajukan tanah tersebut dengan sama ada kondo mewah atau pembinaan hartanah lain, maka akan adalah NGO yang menyokong parti politik tertentu membuat bising dengan alasan mempertahankan kepentingan Melayu, dan yang akan dipersalahkan ialah pentadbiran negeri Pulau Pinang atau "kerajaan DAP". Wal hal, yang menjadi 'broker' dan meraih keuntungan atas angin sebanyak RM5 juta adalah pemimpin UMNO.

UMNO atau mana-mana NGO "Melayu" Pulau Pinang tidak boleh mempersalahkan orang lain jika pemimpin mereka sendiri yang terlibat dalam penjualan tanah milik Melayu. Usahlah bersandiwara jalanan kerana rakyat tidak buta dan tuli untuk melihat dan mendengar apa yang berlaku.

Oh ya, jika ingin melihat 'perjuangan' pemimpin Melayu Pulau Pinang khususnya UMNO, lihat saja kediaman dan kereta mewah milik mereka. Baru-baru ini, ada seorang daripada mereka yang membeli sebuah kondo mewah di Persiaran Gurney (Paragon Gurney) bernilai lebih RM1 juta. Hebatkan pemimpin Melayu Pulau Pinang! 

Kita ingin membaca laporan Utusan Melayu mengenai perkara ini. Atau mungkin pengarangnya dah dapat arahan (perintah) untuk tidak menyiarkannya kerana ia tidak memberi 'kelebihan dan keuntungan' kepada UMNO dalam menghadapi pilihan raya umum yang bakal diadakan selepas umat Islam berhari raya. Mungkin itu agaknya.

Selanjutnya lu orang sambung baca di Blog APA.
Kah.. kah... kah... ini part gua memang suka, kerana ianya melibatkan melayu2 bangang, melayu2 tolol lagi bahalol yang ada dalam parti United Mamak Naina Organisations aka United Munafik Nana Organisations... hahahaha....!!!!

Selama ini gua selalu perkatakan melayu2 umporno pulau pinang telah menjadi lembu mamak2 pulau pinang hahahaha... padan muka lu orang semua, angkat lagi mamak jadi pemimpin. Dah tau perangai mamak bangsat tu sejak dulu, kini dan selamanya macam haramjadah lagi mau percaya kaaaa...????

Percaya sangat dengan lakonan Mamak Keling Paria Pulau Pinang... kannnn... dah kena kencing wa cakap luuuu....!!!!!

Inilah muka Paria Pulau Pinang wa cakap luuuu... bangsa haramjadah yang perbodohkan orang melayu Pulau Pinang. Kepada melayu umporno Pulau Pinang lu orang pi katok mamak tutimak ni bagi mampus dahulu sebelum menyerang Kerajaan Pulau Pinang beb...!!!!

Errr.... keluarga Lembu Mamak yang songlap duit Projek Lembu Keraaaaajaan RM250 juta... apa macam... apa cerita... takan dah kenyang mengtekedhaghah duit Lembu kot.... pihak berkuasa jangan dok senyap jer... atau buat2 lupa dengan keluarga nih... suruh Lembu2 tu pulangkan RM250 juta duit rakyat beb... satu sen pun jangan terkurang tau...!!!!

Depa kata..Peluang BN menang PRU-13 cerah.. tapi kenapa Najib masih takut nak bubar Parlimen?

Posted: Thu, 26 Jul 2012 03:35:00 +0000

Kajian atau Survey yang mengatakan Barisan Nasional (BN) dilihat mempunyai peluang yang cerah untuk memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13 ini dilakukan oleh Pusat Kajian Sosial, Pembangunan dan Persekitaran Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM).

''Secara keseluruhannya, sebanyak 69.6 peratus responden menyatakan BN akan memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13 dengan 37.5 peratus yakin BN akan memperoleh majoriti dua pertiga dan 32.1 peratus berpandangan BN mendapat majoriti mudah.

"Secara purata 87.4 peratus daripada rakyat yang dikategorikan dalam kumpulan umur layak mengundi menyokong Najib dan Perdana Menteri juga mendapat sokongan daripada 75 peratus kaum Melayu, 69.6 peratus kaum Cina, 71 peratus kaum India, 85.5 peratus kaum Iban dan 84 peratus kaum bumiputera di Sarawak kata Pengerusi Pusat Kajian Sosial, Pembangunan dan Persekitaran Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof. Madya Dr. Fuad Mohd.

Bagi aku ini hanya merupakan satu survey yang dijalankan oleh seekor lembu yang dicucuk hidung dan dipegang talinya oleh Tuannya..

Ya lah.. kalau dah cari makan dengan Kerajaan.. mana berani nak keluarkan kenyataan kurang baik tentang kerajaan..

Jangan kata kenyataan kurang baik.. gagal mengerahkan orang ramai ke majlis Najib pun boleh dapat notis tukar 24 jam.. tak percaya baca di ( SINI )

Tentang peratusan yang didakwa tinggi menyokong Najib tu.. kita anggap betullah tu.. kalau tak betul masakan semasa Najib berucap hadirin yang diupah untuk hadir akan berpusu-pusu keluar Stadium.. lihat di (SINI )

Kalau korang tengok betul-betul siapa yang mengeluarkan kenyataan untuk menggembirakan Najib ni.. semuanya cari makan dengan Kerajaan.. jadi mana berani nak melawan...

Peluang cerah BN menang PRU-13

KUALA LUMPUR 25 Julai - Barisan Nasional (BN) dilihat mempunyai peluang yang cerah untuk memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13 termasuk menawan semula Selangor dan Kedah yang dikuasai pembangkang.

Pengerusi Pusat Kajian Sosial, Pembangunan dan Persekitaran Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof. Madya Dr. Fuad Mohd. Jali berkata, kesimpulan itu dibuat menerusi hasil kajian terhadap 1,400 responden di sekitar Kedah dan Selangor pada Mac dan April lalu.

Menurut beliau, pengundi di Selangor lebih memihak kepada BN manakala sokongan pengundi di Kedah terbahagi sama rata antara BN dan pembangkang.

''Secara keseluruhannya, sebanyak 69.6 peratus responden menyatakan BN akan memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13 dengan 37.5 peratus yakin BN akan memperoleh majoriti dua pertiga dan 32.1 peratus berpandangan BN mendapat majoriti mudah.

''Di peringkat Parlimen pula, 57 peratus responden menyatakan akan memilih BN dan 54.1 peratus responden memilih BN di peringkat Dewan Undangan Negeri (DUN)," ujarnya.

Beliau berkata demikian ketika membentangkan kajiannya dalam sesi bertajuk 'Prestasi dan Potensi BN di Empat Negeri: Siapa Jadi Pilihan?' pada Perbincangan Meja Bulat bertema 'PRU13: Malaysia Pilih Siapa?' anjuran Kluster Politik, Keselamatan dan Hal Ehwal Antarabangsa, Majlis Profesor Negara di sini hari ini.

Selain Fuad, ahli-ahli panel sesi tersebut ialah bekas Rektor UIAM, Prof. Datuk Seri Dr. Syed Arabi Aidid dan Pengarah Koridor Utara UUM, Prof. Madya Dr. Rohana Yusof manakala Ketua Pengarang Berita The Star, T. Selvakumar bertindak sebagai moderator.

Selain itu, tambah Fuad, kajian sama mendapati 76 peratus rakyat berpandangan imej Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak adalah lebih baik berbanding Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Kata beliau, secara purata 87.4 peratus daripada rakyat yang dikategorikan dalam kumpulan umur layak mengundi menyokong Najib dan Perdana Menteri juga mendapat sokongan daripada 75 peratus kaum Melayu, 69.6 peratus kaum Cina, 71 peratus kaum India, 85.5 peratus kaum Iban dan 84 peratus kaum bumiputera di Sarawak.

''Keyakinan yang tinggi terhadap kepimpinan Najib yang menerajui BN adalah berpunca daripada pelbagai transformasi bersifat populis dan praktikal yang berupaya menarik sokongan semua golongan.

''Antaranya pendekatan yang digunakan ialah media sosial seperti Facebook dan Twitter, konsep 1Malaysia, transformasi politik, petunjuk prestasi utama (KPI), Model Baru Ekonomi (MBE), Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA), Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M), Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), Skim Rumah Pertamaku dan program pembangunan luar bandar," ujarnya.

Dalam perkembangan lain, kata Fuad, kajian sama menunjukkan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mencatatkan prestasi tercorot dalam kalangan tokoh kepimpinan negeri.

Sementara itu, Rohana ketika membentangkan kertas kerja bertajuk 'Perbandingan Prestasi dan Potensi BN Vs Pas di Negeri Kedah' memberitahu, kira-kira 54 peratus rakyat Kedah menolak kepimpinan kerajaan negeri yang diterajui Pas.

''Ini dapat ditafsirkan menerusi pandangan mereka yang menyatakan kegagalan kerajaan Pas Kedah menunaikan janji-janji yang dibuat pada PIlihan Raya Umum Ke-12. Mereka juga berpandangan Pas kecundang dengan konsep negara berkebajikan yang dijajanya," ujarnya.

Jelas beliau, kajian tersebut turut mendapati UMNO dan BN mempunyai kelebihan untuk merampas Kedah dari tangan Pas dan sekiranya senario itu berlaku, Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mukhriz Tun Mahathir menjadi pilihan rakyat sebagai Menteri Besar. - Lidah Rasmi UMNO

Persoalannya disini ialah kalau survey oleh pihak UKM itu menunjukkan Najib akan kekal berkuasa selepas PRU13.. kenapa agaknya Najib masih takut untuk bubar Parlimen?

Tapi... orang-orang macam ni.. maksud aku yang menyampaikan hanya yang indah-indah kepada pihak atasan mereka bukan saja ada dalam UMNO/BN... dalam Pakatan Rakyat pun ramai... sebabnya takut kepentingan tergugat.. bila tergugat tak bolehlah nak cari makan....

Umno Kedah `Ghelai'


'Ghelai' adalah istilah orang Kedah yang bermaksud terungkai, hancur atau berpecah. Itulah gambaran UMNO Kedah sekarang. Dailog-dailog kat bawah ni SS kutip dari sebuah blog UMNO pro Mukhriz. Yang komen tu ialah orang UMNO tulen.. 
 
tarak superimpose punya. Anda nilailah sendiri nooo. Lepas tu anda pakat azam tak maulah nak sokong parti beserabut @ ghosot macam UMNO ni. Lingkop negeri mokalau bagi depa perintah.


Tanpa Nama berkata... Adakah Pokok Sena merupakan salah satu Bahagian yang terlalu banyak masalah?

Tanpa Nama berkata... Yg dah konpom Padang Serai.Bukan UMNO saja BN pun teruk.Banyak nahoda.

Pengundi Kupang berkata... BALING PUNYA UMNO PUN KALUT. LAGI SERABUT.

Nayan berkata... Aku ingat Sik pun ada masalah. UMNO dah tak wujud. Yang wujud hanya Ketua Bahagian.

Tanpa Nama berkata... Punca paling besaq UMNO berpecah belah satu ja, dalam UMNO terlalu ramai mat terap non graduate pencen dan cikgu non graduate pencen. Depa ni la duri dalam daging paling besaq, majlis umno haram tak penah mai dan tak penah sokong tapi kalau Mokhzani, Mukhriz dan Mahathir mai, depa la yang paling kalut dok jengoi muka kat belakang. Memang haram jadah betoi mat terap dan cikgu pencen ni,gunting dalam lipatan.

1 Melayu berkata... Bahagian Sungai Petani Hancur Lebur,semua nak jadi Ketua Bahagian dan Wakil Rakyat,12 orang AJK mencalonkan nama masing masing untuk menjadi Ahli Parlimen dan ADUN.

1 Melayu berkata... Bahagian Merbok nampak tenang tapi kocakan dibawah tunggu hari bom jangka nak meletup,Ketua Bahagian nak semua untuk dia,AJK Bahagian semua half past six,hidup segan mati tak mahu tapi sebut saja nak jadi wakil rakyat,melenting semua bangun dari tidur,semua kata aku layak !

Sri Keledang. berkata... Di Baling sentimen mahu anak watan jati tempatan untuk calon BN cukup panas. Baling untuk Baling.Tak perlu kolonial ala baru.

Seniman Bukit Perak berkata... Mat Sabu sudah hampir pasti akan bertanding di Palrimen Pendang.Siapa tokoh BN yg layak untuk tumbangkan Timabalan Presiden PAS itu. Rozai/Suraya/Osman Bedul/Din Tahir.

Tanpa Nama berkata... Jangan dok mengarut la 1Melayu woii, orang lain semua half past six, kalau hang berani, teloq masih dok ada, mai la bertanding bahagian merbok...Setakat dok melalak kat belakang, dok berlakon depan mokhzani, mukhriz boleh la...mukhriz pun tau hang tara mana... bertanding ajk masjid/surau pun hang tak pernah menang... memang orang tak suka hang, tak payah la hang dok tunjuk samseng taik kucing...memang patut hang dok luaq umno pun... hidup bagaikan bangkai...

Tanpa Nama berkata... Biaq pi la ketua bahagian merbok nak kat dia, kalau hang rasa tak puas hati, hang ja la bertanding ketua bahagian merbok, kami nak tengok hang setara mana... Hang pi kencing umno bahagian-bahagian lain boleh la...kat merbok semua orang kenai hang... hang ni bodoh saja, jenis parasit... selama hang dok dalam umno cuba hang bagitau kami, apa jasa hang kat umno? hang ni kira nak bagi ahli umno pecah belah saja... budak sehari dua dok dalam umno boleh la hang kencing meleleh, kami ni dok dalam umno dulu lagi dari abg hang masuk umno, kami kenai hang luaq dalam... jenis tak kenang dek untung...

Anak Tg. Dawai. berkata... Tanpa Nama Ahad ,Julai 22,2012 12:49:00 AM.Tahniah diatas komen ada yang bernas dan cukup berani,sekurang kurangnya anda berani memaki hamun sesiapa saja yang bertentangan pendapat dengan anda,kalaulah sifat berani ini diterjemahkan dengan menyerang blog blog pembangkang seperti Kedah La, Milo suam,Tukar tiub,Bakaq penarik beca,Malaysia Kini,Malaysian Insider,Free Malaysia,Malaysia Today,Harakah ,Suara Keadilan,Suaram dan Roket,UMNO dan BN pasti menang dengan besarnya dalam PRU 13 nanti dan ianya dikuburkan oleh pejuang pejuang siber yang berani macam tanpa nama.

Malangnya adakah anda bercakap benar atau anda mahu mempertahankan orang orang tertentu,mahukah anda lihat pendedahan sebenar yang melibatkan AJK Bahagian dibongkar didalam media alternatif.Jika anda sanggup ,terdapat ramai orang yang tahu secara detail percakaran yang sedang berlaku antara Ketua Bahagian dengan Ketua Penerangan,Ketua Wanita ,Ketua Puteri,Timb Ketua Bahagian yang gambarnya bersama......di M....telah didedahkan ahli Merbok sendiri,pertelingkahan Ketua Caw dengan Su Bahagian @ Penyelaras DUN Tanjung Dawai dan banyak lagi bukti lengkap dengan gambar ! Berani kerana Benar.

Tanpa Nama berkata... Tu la hang, tak pernah menang jawatan bertanding di peringkat bahagian jadi lagu ni la. Pada pendapat hang, apabila ada perbezaan pendapat di sesuatu bahagian kira depa tu bergaduh la padahal perkara tu semua proses biasa dalam demokrasi. Bukan mcm hang, semua orang hang nak ikut cakap hang. Masalahnya, hang tu sapa? Kalau hang nak taksub kat individu tertentu dalam umno saja, lebih baik hang jangan masuk campuq dalam hal parti umno. Hang pi cari makan kot luaq cukup. Awat hang ingat kalau hang takdak dalam umno,umno akan jadi lemah? Jangan dok perasan la. Hang ni memang haram jadah. Bantu umno bukan dengan cara serang blog pembangkang saja,kalau kita dok dalam umno buat perangai elok2 bagi rakyat suka dah cukup membantu umno...Jangan dok jadi bodoh la woi

Buaian Petang berkata... Padang Serai ada 6 Jahanam.Mereka menjadi perosak dan kehancuran dalam UMNO. Kerana merekalah UMNO Padang Serai terus dilanda kerosakan.

Semoga pucuk pimpinan dapat pilih tokoh yg lebih baik dari agamanya,akhlaknya,kelikhlasannya,budi bahasanya,amanahnya,kesederhanaannya.Rekod yg bersih.

Anak Merbok berkata... Tanpa nama,hujah anda memang cukup hebat,kehebatan hujah beginilah yang akan menyebabkan UMNO dibenci oleh Rakyat dan rakyat akan menghukum UMNO dek kerana perangai ahli UMNO yang sombong lagi angkuh seperti Tanpa Nama.Sedarlah sikit Tanpa nama,ahli UMNO dalam Merbok hanya 19 ribu saja,jumlah pengundi hampir 70 ribu,UMNO tidak akan menang tanpa pengundi atas pagar dan bukan ahli UMNO mengundi UMNO .Jangan terlalu sombong ,angkuh dan terlalu yakin yang rakyat akan mengundi UMNO dan BN dalam PRU 13 nanti.Sepatutnya Tanpa nama kena terima kasih diatas teguran dan pandangan dan cuba menjadi seorang pemimpin dan ahli UMNO yang rendah diri serta sanggup menerima kritikan dan berani berubah.Kalau begini sikap Tanpa nama amat malang bagi UMNO, sebuah parti yang amat berjasa kepada bangsa Melayu dimusanhkan oleh Pemimpin UMNO seperti Tanpa Nama.

24 July, 2012

MP Bumburing meletakkan jawatan sebagai Pengerusi BN Tuaran: pengumuman PENTING Ahad dijangka masuk PKR





KOTA KINABALU - Timbalan Presiden UPKO Datuk Seri Wilfred Bumburing dari Parti United Pasokmomogun Kadazandusun Murut Organisation (Upko), yang telah dikhabarkan akan keluar dari Barisan Nasional (BN) untuk menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR) untuk beberapa waktu, hari ini meletak jawatan sebagai pengerusi Barisan Nasional (BN) Tuaran di tengah-tengah spekulasi baru bahawa pilihan raya umum mengejut mungkin akan dipanggil pada September tahun ini.

"Saya dengan ini bermula pada hari ini, 23 Julai, 2012, meletak jawatan dari jawatan sebagai pengerusi Barisan Nasional (BN) bagi P170, Tuaran, perletakan jawatan saya akan membolehkan kepimpinan BN baru Tuaran untuk membuat persediaan untuk pilihan raya umum ke-13 yang akan datang," kata Bumburing di dalam bukunya surat peletakan jawatan, yang disediakan kepada media, di sini, hari ini.

Bumburing, bekas menteri kabinet negeri, juga mengucapkan terima kasih kepada kepimpinan BN untuk mempunyai keyakinan terhadap beliau mengepalai BN Tuaran selama ini.

Surat perletakan jawatan telah dihantar melalui faksimili ke ibu pejabat BN di Kuala Lumpur untuk perhatian BN setiausaha agung serta kepada pejabat pengerusi BN Sabah.

MP Tuaran juga telah menghantar satu salinan surat peletakan jawatannya kepada Presiden Upko Tan Sri Bernard Dompok dan setiausaha agung parti Datuk Wilfred Madius Tangau.

Walau bagaimanapun, Bumburing tidak menyediakan atau menyatakan sebab untuk melepaskan jawatan itu.

Pengumuman penting pada hari Ahad

Sementara itu, dalam kenyataan ringkas, Bumburing berkata beliau akan membuat pengumuman penting mengenai hala tuju masa depan perjuangan politik semasa perhimpunan khas di Dalit, Tuaran Ahad ini pada 01:00.

Dalam pilihan raya umum 2008, Bumburing telah meletakkan sebaliknya maka penyandang Madius Tangau. Bumburing ditemubual 17.645 undi untuk mengekalkan kerusi Tuaran untuk BN dengan majoriti 6622 undi terhadap terdekat Ansari Abdullah saingan daripada PKR, yang mendapat 11.023 undi. Calon bebas, Ajin Hazin Gagah, hilang wang deposit apabila dia hanya berjaya 879 undi.

Beberapa minggu lalu, Bumburing, telah menafikan untuk keluar dari Barisan Nasional yang memerintah kepada pembangkang, juga telah menafikan beliau merancang untuk meninggalkan parti itu menjelang pilihan raya umum ke-13.

Lajim seterusnya?


Bumburing bersama-sama dengan Ketua Bahagian Umno Beaufort Datuk Lajim Ukin menjadi spekulasi untuk keluar dari Parti BN semenjak akhir-akhir ini. Tambahan dengan kunjungan DS Lajim ke Kota Bahru mengada pertemuan dengan TG Nik Aziz hari ini akan menghangatkan lagi suasana politik Sabah.

Bulan lepas, Lajim, dalam menyambut ulang tahun 57, telah meletakkan jawatan sebagai ketua cawangan Umno Kerambai Kebatu dan berkata beliau tidak akan bertanding semula sebagai ketua bahagian Umno Beaufort. Beliau juga adalah Ahli Parlimen Beaufort.



Presiden UPKO ,Dompok baru-baru ini dipetik sebagai menerangkan khabar angin bahawa Bumburing telah meninggalkan parti itu sebagai "khabar angin dan spekulasi semata-mata", yang direka untuk mengelirukan rakyat menjelang pilihan raya umum yang akan berlaku.

"Dia adalah kawan saya dan ahli parti dan timbalan saya. Saya baru sahaja bercakap kepadanya, dan dia kelihatan bahawa terdapat jenis ini benda yang telah diedarkan tetapi ia adalah tidak benar," Dompok juga dipetik sebagai berkata.-Kedahkini

Pak Menteri Panglima Lajim bertemu TG Nik Aziz



Ketika panas cerita tentang kedudukan Datuk Seri Panglima Lajim Ukim dalam Umno, tiba-tiba hari ini Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan itu mengunjungi Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Kedua-duanya kelihatan berbual mesra di pejabat Menteri Besar Kelantan itu hari ini.

Bulan lalu, Lajim mengumumkan perletakan jawatannya sebagai Ketua Cawangan Umno Kerambai Kebatu.

Pertemuan di Kota Bharu itu menarik perhatian memandangkan Lajim telah meletak jawatan sebagai ketua cawangan Umno.

Lajim pada Jun lalu meletak jawatan sebagai ketua Umno cawangan Kerambai Kebatu selepas beliau menyatakan hasratnya untuk tidak lagi mempertahankan jawatan sebagai ketua Umno bahagian Beaufort. 

Lidah parti PAS itu melaporkan Lajim bersama 25 orang lagi anggota rombongannya meluangkan masa kira-kira 40 minit untuk bertemu Nik Abdul Aziz.

Lajim dalam pertemuan itu dilaporkan telah mengemukakan cadangan untuk mengadakan kerjasama dengan kerajaan negeri dalam pemuliharaan alam sekitar dan pengurusan sisa pepejal.

Laporan itu memetik Nik Abdul Aziz sebagai berkata, cadangan bagi kerjasama itu akan dibincangkan di peringkat kerajaan.

"Saya tidak boleh membuat keputusan sekarang walaupun pertemuan telah dibuat dengan anggota exco kerajaan negeri Datuk Takiyuddin Hassan," katanya seperti dipetik laman tersebut.

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

7 Petanda Rumah Tangga Anda Dalam Masalah !!!!


Rumah tangga anda bermasalah jika ia mempunyai 7 petanda berikut:
1. Anda rasa sangat susah untuk memaafkan pasangan anda. Anda rasa susah kerana anda semakin hilang rasa sayang pada pasangan anda. Perasaan yang ada hanyalah perasaan negatif dan marah pada pasangan anda.
2. Anda mula berhenti berkongsi fikiran, perasaan, impian dan bermacam perkara lagi dengan pasangan anda. Anda berhenti berkongsi kerana anda tidak lagi percaya pasangan anda faham apa yang anda ingin kongsikan.
3. Anda dapati diri anda dipandang serong oleh pasangan anda dan anda rasa tidak kisah jika kehilangan dia dalam hidup anda.
4. Anda mula cari alasan untuk tidak lagi meluangkan masa bersama – sama dengan pasangan anda. Anda lebih utamakan perkara lain dari masa untuk keluarga.
5. Anda mula bekerja lebih masa dan lakukan berbagai aktiviti untuk menutup masalah dalam rumah tangga. Anda juga mula mencari kebahagian dan ketenangan di luar rumah.
6. Anda tiada lagi niat untuk memberi rangsangan dan galakan pada pasangan anda.
7. Anda mengelak apabila pasangan anda ajak berbincang.
Jika anda ada 7 petanda di atas, anda perlu muhasabah diri kerana anda sebenarnya menghampiri penceraian. Bercerai hanya akan jauhkan diri anda dari kebahagiaan. Jika anda lihat pasangan anda mula berubah dan mahukan anda, baik anda muhasabah diri dan terima dia kembali.

20 July, 2012

Salam Ramadan Buat Semua !!!!!


Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan  "Ya Allah tolong abaikan
puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak
melakukan hal-hal yang berikut:

* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada);
* Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri;
* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya
.

Maka Rasulullah pun mengatakan Amiin sebanyak 3 kali.Dapatkah kita
bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang mengamiinkan adalah
Rasullullah dan para sahabat, dan dilakukan pada hari Jumaat.

Oleh itu saya terlebih dahulu MEMOHON AMPUN DAN MAAF jika saya ada berbuat
kesalahan, baik yang tidak di sengaja maupun yang di sengaja, semoga
kita dapat menjalani ibadah
puasa dengan khusyuk, diberkati dan dirahmati  Allah S.W.T, Insyaallah. 
Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarakh
cid:image003.gif@01CD6442.35C1E0D0semoga ramadhan membawa keberkatan kepada semua dan mengukuhkan cid:image004.gif@01CD6442.35C1E0D0
cid:image004.gif@01CD6442.35C1E0D0cid:image005.gif@01CD6442.35C1E0D0ukhwah yang terbina. cid:image004.gif@01CD6442.35C1E0D0

19 July, 2012

Madu Saya Ganas !!!!


SAYA sependapat dengan Lela dan Izani juga isteri-isteri pertama yang teraniaya. Saya tidak setuju dengan pendapat Zee tentang "Isteri pertama tak sedar diri". Sebenarnya wanita yang rampas suami oranglah yang paling kejam dan tak tau diuntung.
''Daripada pengalaman saya sejak bermadu dengan Fida, hidup saya bukan sahaja tidak tenteram malah terperangkap sama dengan dosa yang dilakukannya.'' Itu cerita Sofi ketika kami berbual panjang di telefon minggu lalu.
''Saya sudah berkahwin selama 22 tahun, tetapi tidak mempunyai anak. Saya ambil anak saudara suami untuk dijadikan anak angkat. Mana tahu ada rezeki dapat anak sendiri. Namun kami masih belum ada rezeki. Malangnya suami buat hal, dia kahwin di Siam.
''Suatu hari dia beritahu dah kahwin. Saya tanya bila? Di mana? Dengan siapa? Kenapa tak beritahu awal? Dia sergah saya balik. Kena minta izin ke? Bukan itu maksud saya tetapi mengapa nikah di Siam? Saya boleh pinangkan kalau betul-betul dia nak kahwin. Mengapa mesti sembunyi?
''Lebih mengecewakan, jika sebelum ini hidup kami aman damai, setelah bernikah dengan Fida, saya sering diganggu dengan panggilan telefon yang menyakitkan hati. Madu saya akan panggil suami segera balik setiap kali giliran saya.
''Dia tak izinkan suami jumpa anak angkat kami apa lagi berjumpa saya. Dia marah malah panggil saya lembu tua. Saya beritahu suami, dia nasihatkan berbuat baik. Saya ikut nasihat suami dan demi kebaikan bersama, saya minta dia kenalkan dengan Fida. Pada hari ditetapkan, saya pergi bersama suami dan ibu bapa mertua ke rumah Fida dengan tujuan nak berkenalan.
''Dua jam kami menunggu dia tak keluar jumpa kami. Puas suami saya pujuk. Pelik sungguh! Saya datang dengan niat berbaik, bukan nak serang dia. Akhirnya dia keluar juga. Saya lihat dia dah mengandung. Melihat rupanya, tak sangka dia orang yang sering maki hamun saya selama ini. Dia nampak tertib depan mertua saya. Langkahnya lemah longlai, suaranya lemah lembut. Saya tak boleh bayangkan macam mana orang lembut seperti ini bercakap kasar dan panggil saya lembu tua.
''Patutlah suami saya tak percaya apa yang saya ceritakan. Sebab bila bercakap depan suami, macam langit dengan bumi.
''Katanya dia masih belum bekerja dan baru dapat ijazah kaunseling dari universiti, berumur 24 tahun, 17 tahun muda daripada suami saya. Apa yang mengejutkan, suami kata mereka baru dua bulan kahwin, tapi perutnya dah besar. Katanya dia dijangka bersalin Februari tahun depan.
''Bukan nak memuji, suami saya memang baik. Kami sering solat berjemaah dan saya tak fikir suami terlanjur kerana dia bukan lelaki rakus, tambahan mereka baru beberapa bulan berkenalan.
''Nak dijadikan cerita, enam bulan nikah, dia selamat melahirkan seorang bayi seberat tiga kilogram. Dengan megah dan tanpa malu, dia menjaja cerita yang dia sudah ada anak, bukan macam saya 'lembu tua mandul'. Dalam geram, saya tanya dia semula; Baru nikah dah beranak. Anak siapa? Dia mengamuk mengadu pada suami suruh ceraikan saya. Hem! sudahlah suami kita dirampas. Dia suruh saya diceraikan dan berani panggil saya lembu tua.
''Saya beritahu suami bukan saya ganggu dia, tetapi Fida yang selalu telefon dan SMS ganggu saya. Kerana suami tak percaya, saya beri telefon saya pada suami biar dia sendiri dengar dan baca SMS Fida. Pernah saya tukar nombor telefon tetapi dia tahu semua, mungkin dia dapat daripada telefon suami.
''Tak lama kemudian permohonannya jadi guru diterima dan dia perlu belajar semula. Jadi dia serahkan anak pada mertua suruh jaga. Pernah juga saya bawa anaknya ke rumah saya kerana jika suami kata itu anaknya, saya cuba sayangi anak itu. Apabila Fida dapat tahu, dia mengamuk marahkan saya. Kalau saya belikan pakaian untuk anaknya, dia bakar. Malah dia pernah ugut suami pilih anak atau saya. Jika sayangkan anak, ceraikan saya.
''Oleh kerana dia sering ganggu saya, suami beri taklik ''jika dia ganggu saya lagi, maka tertalaklah dia dengan talak satu.'' Tapi Fida memang degil sanggup langgar taklik, maka tertalaklah dia dengan talak satu. Walaupun sudah bercerai, mertua masih jaga anaknya.
''Di samping itu, gangguan Fida terhadap saya tak pernah padam. Gelaran lembu tua mandul sudah jadi muzik merdu di telinga dan mulutnya.
''Sebenarnya bukan saya tak berusaha dapat anak sendiri mengikut pelbagai cara, cuma belum ada rezeki. Malah saya pernah menjalani ujian IVF dengan bayaran RM15,000 di hospital swasta di KL beberapa tahun lalu. Doktor sahkan saya tak ada masalah cuma air mani suami kurang.
''Doktor nasihatkan suami buat beberapa kali ujian ICSI sebelum IVF dapat dilakukan kepada saya. Tetapi tak lama selepas itu, suami mengaku dia dah nikah. Saya masih tertanya-tanya siapa sebenarnya bermasalah, saya atau suami. Selama tiga tahun Fida jadi madu saya, dia tak beranak lagi sedangkan dia kata akan beranak tiap tahun untuk sakitkan hati saya.
''Dua tahun selepas bercerai secara taklik, Fida dan suami mahu nikah semula. Suami memohon kebenaran berpoligami di mahkamah syariah. Sebelum ke mahkamah, suami beri amaran jangan banyak soal.
''Ketika hakim tanya pasal giliran, Fida lebih awal beritahu ketika cuti sekolah suami mesti bersamanya, waktu lain dengan saya. Saya akur. Tetapi itu semua janjinya depan hakim. Hakikatnya suami tak boleh bersama saya. Setiap kali balik, dia akan telefon dan ganggu suruh suami balik dengan pelbagai alasan. Si perampas nak berkuasa tak sedar diri setelah rampas suami orang!
''Tak cukup dengan ugutan, Fida sanggup paparkan gambar seksinya bersama suami dalam FB. Apakah tujuannya kalau tidak untuk sakitkan hati saya! Tapi saya tak kisah kerana yang malu bukan saya, dia sendiri sebagai pendidik yang langsung tak ada maruah. Perbuatannya itu juga hanya memalukan suami di mata teman sepejabatnya." Itu cerita Sofi tentang madunya yang pembengis.

18 July, 2012

Gadis dirogol bergilir-gilir, dipaksa onani gara-gara lewat ke sekolah







AMPANG - Angkara lewat ke sekolah, seorang pelajar perempuan melalui detik hitam apabila dia dijadikan habuan pemuas nafsu dua remaja lelaki rakan sekolahnya kelmarin.

Gadis berusia 16 tahun itu bukan sahaja dirogol bergilir-gilir oleh dua remaja terbabit, malah turut dipaksa melakukan onani sebelum gadis malang itu ditinggalkan di sebuah stesen minyak.


Sumber berkata, sebelum kejadian, mangsa dikatakan lewat menyebabkan dia takut untuk masuk ke kawasan sekolah, sebaliknya menunggu di luar sekolah.

"Kira-kira jam 9 pagi, rakan lelakinya menghubungi dan mengajaknya keluar dengan menaiki sebuah motorsikal. Mangsa bersetuju dan dibawa ke sebuah rumah kedai di Taman Melawati.

"Ketika berada di rumah berkenaan, mangsa dipaksa melakukan hubungan seks walaupun mangsa menolaknya," katanya.

Beliau berkata, mangsa bukan sahaja dirogol rakan lelakinya, malah turut dirogol seorang lelaki yang tidak dikenali.





"Sebaik lelaki terbabit selesai melayan nafsunya, data pula dua lelaki lain dipercayai rakan kepada rakan lelakinya, tetapi mereka tidak merogol mangsa sebaliknya memaksa mangsa lakukan onani.

"Namun mangsa enggan berbuat demikian dan merayu dilepaskan," katanya.

Katanya, mangsa dihantar lelaki itu ke sebuah stesen minyak berhampiran sebelum mangsa pulang ke rumah dan menceritakan kejadian berkenaan kepada keluarganya.

Berikutan itu, keluarganya membawa mangsa membuat laporan polis berhampiran sebelum dibawa menjalani pemeriksaan kesihatan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Assisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin mengesahkan menerima laporan itu dan siasatan masih dijalankan

Pasangan bogel dicekup berasmara depan rumah



Rabu, 18 Julai 2012

 

PETALING JAYA – Sepasang kekasih yang asyik dengan tanpa segan silu berasmara dalam kenderaan di hadapan rumahnya di Jalan SS 5a/15, Kelana Jaya dicekup oleh anggota Kawasan Rukun Tetangga (KRT) SS 5a dalam keadaan berbogel.


Perbuatan tidak bermoral yang dilakukan pada jam 12 malam itu disedari penduduk yang melakukan rondaan di sekitar kawasan tersebut.
Pada mulanya, mereka tersentak selepas melihat sebuah kenderaan pelbagai guna yang terletak di bahu jalan bergoyang.

Ahli Jawatankuasa KRT Zuhri Othman berkata, hasil intipan dilakukan mendapati terdapat bayangan orang seperti sedang menari dalam kenderaan itu.

Mengesyaki terdapat aktiviti tidak bermoral berlaku, penduduk menghampiri kereta terbabit dan dapat melihat dengan jelas, lelaki dan wanita bertelanjang bulat sedang terbaring berpelukan.

“Bila kami ketuk cermin, kedua-duanya bingkas bangun dan hanya sempat menutup anggota sulit masing-masing dengan pakaian dan tangan,” katanya

Zuhri berkata, remaja lelaki berusia 19 tahun yang dicekup berkenaan adalah penuntut sebuah kolej swasta

Katanya, remaja itu mengaku baru pulang menonton wayang mahu menghantar teman wanitanya pulang.

Ketika kejadian, ibu bapa remaja perempuan itu sedang nyenyak tidur dan tidak langsung menyedari kelakuan sumbang anaknya di luar rumah.

“Mereka merayu meminta supaya tidak dikenakan tindakan tegas dan penduduk menasihati pasangan itu supaya tidak mengulangi perbuatan terbabit.

“Rekod dan butiran diri mereka diambil sebelum dibenarkan pulang,” katanya.
PBO: dah sah lakukan maksiat. Kenapa tak hantar ke pihak berwajib? Ke syok tumpang tengok sama? 

17 July, 2012

Semua dah bersedia. Ayuh bubar Parlimen segera!!





MCA kata, mereka dah bersedia. MIC pun kat, mereka juga dah bersedia. UMNO... siang-siang berlagak kata, mereka sudah cukup bersedia nak adakan pilihan raya. Lelain geng merek, juga pasti dah sedia, kan?? 

Pakatan Rakyat pun kata mereka dah bersedia. So... tunggu apa lagi??

On your mark, get set......

Malangnya, Najib masih keberatan untuk meniup wisel. Hahahahha.... komponen BN mungkin dah bersedia tapi Najib...??

Pening... pening... kepala si Najib. Takut kalah satu perkara. Tak dapat jadi piem, lagi satu mimpi ngerinyer. Serba salah... serba salah dia komer. Ituler dilemma orang yang sedar diri sudah jadi liabiliti kerana terlalu banyak 'dosa' pada rakyat dan negara. Tapi.... masih nak tunjuk ek lagi.

Kesian puak-puak ni. Yang sorang teragak-agak nak umumkan tarikh pilhan raya. Yang sorang lagi pulak, tergedik-gedik tak sabor-sabor nak pilihan raya diadakan. Dalam situasi Najib sedang lemah ini ler, dia nak ambik kesempatan agar... kot-kot berpeluang merasa nak jadi piem. Betoi ke Pak Din??

Kah kah kah kah..

****************************

Komponen BN cukup bersedia hadapi PRU13 tahun ini
Wartawan Sinar Harian
17 Julai 2012

SHAH ALAM – Parti komponen Barisan Nasional (BN) sudah cukup sedia menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) tahun ini walaupun PRU kali ini dianggap paling getir.

Setiausaha Agung MIC, Datuk S. Murugesan berkata, pihaknya sudah menyiapkan jentera bagi memastikan BN terus menerajui negara.
 

“Bagi saya ia bukan satu desakan. PRU13 boleh diadakan bila-bila masa sahaja. Tetapi terpulang dan menyerahkan kepada pucuk pimpinan parti membuat keputusan berhubung keputusan tarikh pilihan raya,” kata beliau ketika dihubungi Sinar Harian Online.
 

Pada masa sama beliau turut menambah MIC sentiasa sedia dan yakin dengan sokongan yang diberikan rakyat.

“MIC sudah bersedia. Jentera pilihan raya kami pun sudah bersedia hadapi PRU bila-bila masa saja,” katanya
 

“Bila diadakan itu, kami serahkan pada kebijaksanaan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak," katanya.
 

Sementara itu, menurut Pengerusi MCA Selangor, Datuk Donald Lim, cadangan Muhyiddin itu ada asasnya.
 

“Saya percaya, beliau (Muhyiddin) yakin masa yang sesuai sudah tiba. Kita tunggu sahaja keputusan terakhir daripada Perdana Menteri untuk umumkan,” katanya.
 

Donald Lim yang juga Timbalan Menteri Kewangan berkata, MCA mengambil berat setiap pandangan daripada kepimpinan tertinggi parti dan sudah sedia bila-bila masa.
 

“MCA yakin dengan kerja yang sudah dan sedang lakukan kini, dan kita percaya rakyat mampu menilai hasil kerja kita,” katanya.
 

Sementara itu, Exco Puteri Umno, Zauyah Zainuddin turut menyambut baik jika PRU13 diadakan tahun ini.
 

Zauyah berkata, beliau percaya sebarang keputusan yang dibuat kepimpinan tertinggi parti adalah yang terbaik untuk semua.
 

“Semua jentera sedang membuat touch up yang terakhir,” katanya-SH

Isteri cantik pun kene cerai?



(kenapa lelaki sanggup ceraikan isteri pertama yang cantik dan kahwin dengan isteri baru yang kurang cantik...soalan yang tak sabar aku nak jawap)  
 
Soalan Pembaca : 
  
Salam, 
Terima kasih kerana masih ada lelaki seperti saudara yang menulis blog kereta mayat yang banyak membari nasihat membina disamping buat saye tergelak. Malam ini tiba tiba ada kemuskilan di hati saya yang membuat saye tergerak hati untuk meminta sedikit pandangan dari encik Hamka. 
  
Soalan saya, kenapa ada suami yang sanggup ceraikan isteri yang cantik, dan kahwin dengan perempuan yang kurang cantik, sebagai contoh pelakon Awiie, bini bukan main cantik, tapi cerai dan kahwin dengan bini baru yang kurang cantik, sama jugak macam pengacara AC mizall, bini pramugari, tapi cerai dan kahwin dengan bini baru yang kurang cantik, terbaru, Ustaz Akhilahai, tinggalkan bini cantik, dan kahwin dengan wahida wassini yang kurang cantik dari bini pertama, soalan saya, bukankah lelaki memilih kecantikan?, tapi kenapa ada suami yang cerai isteri cantik dan kahwin dengan perempuan yang kurang cantik. 
  
Nampaknya, teori mengatakan lelaki memilih perempuan cantik tidak benar, dan apa pendapat Encik Hamka tentang perkara ini, wah, rasa bangga gila dapat tanya soalan kepada Encik Hamka. 
  
****** 
  
Hamka keretamayat jawab: 
  
Banyak soalan yang belum aku jawab, tapi soalan ini buat aku tak sabar nak jawab, ha ha ha! 
  
Kenapa lelaki sanggup ceraikan isteri pertama yang cantik dan kahwin dengan isteri baru yang kurang cantik? Hmmmmm... 
  
Aku tak tahu apa masalah Awie, AC mizal atau Ustaz-Akhilehay bercerai dengan bini pertama yang cantik dan berkahwin dengan bini baru yang cantik jugak, tapi tidaklah secantik yang pertama, aku tak tahu, sebab artis bila di tanya kenapa bercerai? Jawapan mereka: “sudah tiada jodoh” 
  
Sungguh betul jawapan mereka dan tak perlu kita nak korek lebih lebih. Tutup aib orang tu adalah sifat orang islam yang bertakwa. Amin. 
  
Baik, balik pada topik, dulu..,  aku sebagai lelaki, juga jenis pantang bila terpandang wanita cantik, tapi lepas  aku dah kahwin, dan bila aku dapati ramai jugak member aku yang bukan artis tapi kahwin bini lawa macam artis dan akhirnya bercerai macam artis dan kahwin dengan bini baru yang kurang cantik macam bini artis yang bercerai tu dan bila di tanya kenapa bercerai pada kawan aku yang bukan artis tapi jawab macam artis, iaitu sudah tiada jodoh dan mahu bini baru yang beriman sambil menjawab macam artis.. (aku sudah lost di sini-okey?) 
  
Kat mana tadi? 
  
Baik, dulu aku juga jenis pantang bila terpandang wanita cantik, tapi lepas  aku dah kahwin, dan bila aku dapati ramai jugak member aku yang kahwin bini lawa tapi bercerai, dan kahwin bini baru yang kurang cantik, dan sebab mereka member aku, maka aku telah tanya secara serkap jarang dan bahang gambang, akhirnya aku dapat kesimpulan kenapa mereka bercerai walaupun bini lawa dan bila dikaitkan dengan Hadith Nabi, maka bertambah yakinlah aku akan kebenaran hakikat ini. 
  
Dengar sini wahai semua bini orang yang cantik atau perasan cantik! 
  
Terdapat dua perkara yang sangat penting dalam rumah tangga yang sering di anggap remeh oleh orang perempuan tapi sangat besar di sisi lelaki. 
  
Pertama: Sila teman suami waktu makan. Tolong! 
  
Kedua: Jika menolak untuk bersetubuh, atas sebab yang patut, jangan lupa qadha(ganti balik) seberapa segara yang boleh. Tolong! 
  
Bab makan ni, ramai perempuan bagus bab masak, beli barang basah, potong sana, rebus sini, goreng sinun, lalu hidang atas meja. 
  
Tapi bila suami mahu makan, isteri boleh pula buat kerja lain seperti tengok TV, menjahit, jaga anak, kemas rumah atau tidur dengan alasan, saya sudah siapkan semua hidangan, tapi selera makan pula tiada, jadi saya mahu berehat sekejap. Apa ke jadah?! 
  
Lalu makanlah suami korang seorang diri bersama syaitan yang akan menghasut suami korang dengan pelbagai perkara durjana. 
  
Nampak remeh, tapi hakikatnya, perkara ini adalah sangat BAHAYA! Membiarkan suami makan seorang diri adalah kesalahan yang sangat besar dalam dunia rumah tangga. Sangat besar!! 
  
Aku dah rujuk kepada 5 pasangan yang bercerai, ,  setelah aku selidik, hmmm, terdedahlah kesilapan bini lawa selama ini adalah: selalu biarkan suami makan seorang diri bersama syaitan, nampak remeh, tapi suami yang makan sendirian bersama syaitan akan lebih mudah menceraikan isteri berbanding suami yang selalu di teman isteri. 
  
Puan Puan sekalian, kewajipan isteri bukan memasak, anda boleh beli makanan di kedai, dan itu tidak menjadi kesalahan, tapi, jika tidak menemani suami makan, adalah satu kesalahan dan akibatnya, suami anda akan mudah bergaduh dengan anda, dan bercerai-naduzubillah. 
  
Layan suami makan, ada di sebut dalam hadith, dan menurut Buznama lagi, makan seorang diri akan ditemani syaitan, kerana itu para nabi menggalakkan makan secara berjemaah, jadi jangan biarkan suami korang makan seorang diri bersama syaitan, jika tak nak syaiitan hasut suami korang ceraikan korang talak lapan...jangan! 
  
Korang bini orang semua ni masih ingat lagi tak?, perkara membiarkan suami makan bersama syaitan ini tidak berlaku di awal perkahwinan, suamipun senyum memanjang kerana tiap kali waktu makan, isteri setia meneman, tapi bila isteri sudah beranak, waktu makan sudah tiada isteri mahu meneman, kerana isteri sibuk uruskan anak, makan bersama anak, tidur bersama anak, lalu tinggalah suami mengunyah nasi yang bertambah masin kerana bercampur air mata dan air kecing syaitan! 
  
Apa lagi nak di kata? 
  
Aku ada kenal seorang pakcik yang mana bininya huduh, mulut leser, perangai boleh tahan cerewetnya, tapi Pak cik tu bertahan hidup dengannya sampailah bini beliau meninggal awal tahun lepas, selepas di korek rahsia kenapa bertahan hidup dengan isteri yang mulut macam puaka tu?, jawab bekas suaminya, isteriku tidak pernah membiarkan aku makan seorang diri, sekiranya beliau tiada selera, beliau tetap duduk bersama menemani aku makan sampai habis. Wanita begini, tidak akan aku tinggalkan seumur hidup. 
  
Dengar tu wahai semua bini orang yang perasan cantik sekalian. 
  
Ini adalah serius, wahai semua isteri diluar sana, tolonglah menemani suamimu makan, berbicaralah apa apa isu di waktu makan, bagus jika bercerita tentang ugama, tapi jika lemah iman, boleh juga bercerita tentang perkara dalam kain, dan jika tiada selera, jamahlah jua sesuap nasi, membiarkan suami makan seorang diri, membuka jalan untuk suami mencari teman di luar, dan akibatnya, rumah tangga menjadi bergelora. Tolong jangan biarkan suami makan bersama syaitan jika tidak mahu rumah tangga di kacau syaitan. 
  
Baik, itu bab teman makan, sekarang bab teman tidur. 
  
Menolak ajakan bersetubuh, dan suami diam sahaja, mungkin orang perempuan sangka suami tidak apa apa, tapi hakikatnya suami mengalami kecederaan dalaman, lalu air naik kepala dan meleleh ke telinga. 
  
Benda ni bahaya, jangan terlalu kerap menolak ajakan bersetubuh dari suami. Terdapat hadith yang mengatakan Malaikat akan melaknat sampai ke subuh jika menolak bersetubuh, satu hadith lagi, jika suami ajak bersetubuh atas jubor unta, pun tak boleh tolak. 
  
Argh, tak perlu aku cerita panjang lebar bab ni, semua faham sudah tentang betapa pentingnya kepuasan seks dalam keharmonian rumah tangga. 
  
Nasihat aku, jika suami ajak bersetubuh, dan andai kata puan puan terpaksa menolak di atas sebab yang patut, seperti deman, pening kepala, atau lain lain, tapi jangan lupa qadha balik seberapa segera bila sudah pulih dari semua itu, kalau boleh lafazkan dengan kata-kata: 
  
 “Bang, semalam maaf sangat sebab kepala pening, sekarang sudah sihat, jom qadha bersetubuh!” 
  
InsyAllah, isteri yang berbuat demikian, suami akan fikir seratus empat belas kali sebelum mahu bercerai. 
  
Cukup sampai situ, naik syeikh pulak nanti orang yang belum kahwin baca bab ni, 
  
Sebagai penutup, ingat pantun penuh falsafah dari  Hamka keretamayat ini baik baik: 
  
“Apa guna berbini cantik, 
 Bila makan tidak meneman, 
Apa guna isteri romantik 
Jika selalu mengelak di ranjang” 
  
Woha! 
  
Ps: InsyAllah, isteri yang melayan suami makan dan tidur dengan baik, suami akan fikir seratus empat belas kali sebelum mahu bercerai. InsyAllah. Semoga bini aku dan semua bini orang dapat amal apa yang aku sampaikan. Chow

Ustaz Azhar Idrus - Akademi Maksiat !!!!!


Panass..Suami Ceritakan Kisah Sebenar Sebab Bercerai..



PASIR MAS: “Dia yang cabar saya suruh saya ceraikan dia dengan talak tiga,”ujar Yahya Ibrahim, 82 (gambar) ketika ditemui di rumah anaknya di Kampung Kubang Badak, dekat sini pagi tadi.

Pada masa yang sama katanya,  bekas isterinya yang juga penyokong tegar Umno, Che Hasnah Che Ahmad, 61, bukan sahaja menolak perjuangan PAS, sebaliknya menghina Mursyidul Am yang juga Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Jelasnya, sepanjang 14 tahun perkahwinan keduanya dengan Che Hasnah selepas kematian isterinya, beliau tidak pernah berselisih faham dengan bekas isterinya.

Bagaimanapun, penghinaan terhadap Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat, di samping menuduh mengundi PAS berdosa besar beliau tidak boleh bertolak ansur lagi, apa lagi bekas isterinya ‘mencabar’ supaya menceraikannya.

Harakahdaily mengambil pendekatan untuk mengetahui penjelasan sebenar berhubung perkara itu dari Yahya, memandangkan kes perceraian mereka telah tersiar dalam media arus perdana pro Umno termasuk media cetak.

Ianya berikutan kenyataan yang hanya melalui Che Hasnah, semata-mata, tanpa mengetahui kisah sebenar dari bekas suaminya.

Kes perceraian mereka juga turut dibahas hangat dalam laman social facebook dan twitter yang bersandarkan PAS menjadi dalang kepada perceraian itu.

Yahya yang merupakan bapa kepada 8 orang anak (semuanya dari isteri pertama) mengakui isterinya adalah aktivis Umno.

“Malah beliau menjadi guru al-Quran pun dipilih oleh Umno dan dibayar gaji, saya tidak kisah tentang itu walaupun sejak awal lagi kami berlainan politik.

“Tetapi sejak akhir-akhir ini dia begitu mencabar, mengeluarkan kata-kata yang kesat terhadap perjuangan PAS, dia juga sudah tidak hormatkan saya lagi, apa hukumnya keluar rumah atau pergi ke suatu tempat yang suami tidak suka.

“Malah saya bimbang kalau-kalau perkataannya yang begitu keterlaluan itu boleh terkeluar aqidah. Anak-anak dan cucu yang mendengarpun menggeleng kepala kerana tidak sanggup mendengarnya,”ujarnya.
Yahya turut memberitahu, isterinya keluar menyertai program Datuk Dr Hassan Ali, bagaimanapun Che Hasnah merahsiakannya.

“Dia hanya memberitahu pergi program cabutan bertuah, tetapi selepas dua hari baru saya tahu perkara sebenar dan memang saya marah sebab dia tipu saya.

“Saya tak kisah kalau dia pergi belajar tajwid walaupun bergurukan orang Umno, bersesuaian dengan dia sendiri mengajar al-Quran,”ujarnya.

Sambungnya, perceraian itu turut mendapat sokongan saudara mara yang terdekat termasuk abang kepada bekas isterinya itu, Ustaz Che Hussin.

Akibat perselisihan faham semakin tidak dapat dikawal, beliau terpaksa berpuasa dua hari untuk mengurangkan ketegangan yang dicipta isterinya sendiri.

Akhirnya, pada 11 Julai lalu, mereka sah bercerai di Mahkamah Pasir Mas setelah perceraian mereka didaftarkan pada 26 Jun lalu.

Imam Tua Mukim Chetok, Zulkifli Awang (gambar atas kiri), yang juga merupakan saksi nikah mereka sebelum ini memberitahu, sebelum mereka bercerai, beliau sebagai orang tengah turut menasihati Che Hasnah agar kembali pada Yahya.

“Bagaimanapun Che Hasnah enggan dan saya tidak boleh berbuat apa-apa, jadi saya serahkan semula kes itu kepada mereka beruda untuk membuat keputusannya,”ujarnya yang turut hadir pada pertemuan itu.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...