Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

09 October, 2012

Wanita Lebih Mudah Diajak “Making Love” di Musim Panas…



Berbanding lelaki, mood bercinta wanita memang cenderung lebih susah. Keletihan dan stres sangat mudah mempengaruhi ghairah seks wanita. Tapi di musim panas, di mana matahari bersinar terang, wanita lebih mudah diajak bercinta. Mengapa?
Setiap musim dan cuaca mempunyai pengaruh berbeza pada ghairah seks. Bagi lelaki, musim panas mungkin lebih menguntungkan kerana tak perlu susah-susah mengajak pasangannya bercinta.
Ghairah bercinta wanita lebih baik di musim panas. Jika di negara dengan 4 musim, maka libido wanita terbaik di musim panas dan bunga. Alasannya adalah hormon.
Hormon yang merangsang keinginan seks, yang disebut melanocyte Stimulating Hormone (MSH), meningkat pada musim panas kerana disekresikan tubuh wanita ketika ada sinar matahari cerah. Perkara ini juga berlaku untuk lelaki tapi pengaruhnya lebih jelas terlihat pada wanita, seperti dilansir onlymyhealth, Isnin (8/10/2012).
Selain meningkatkan ghairah seksual, MSH juga berkaitan dengan peraturan sintesis melanin, yang membuat kulit berwarna lebih gelap untuk melindungi dari bahaya sinar ultraviolet.
Tidak hanya kerana pengaruh MSH, pada musim panas neurotransmitter yang disebut serotonin dihasilkan lebih banyak di otak, baik pada lelaki dan wanita, selama musim semi dan musim panas.
Banyak kajian telah menunjukkan bahawa dengan peningkatan luminositas sinar matahari, pengeluaran serotonin juga meningkat. Itulah mengapa anda merasa seperti mempunyai ghairah seks lebih di musim panas.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...