Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

03 July, 2013

Lokasi Pemasangan Kamera AES Seluruh Negara


AES atau Automated Enforcment System merupakan sistem tebaru yang dipasang oleh JPJ untuk menguatkuasakan undang-undang jalan raya. Untuk rekod, sebanyak 63,558 imej kesalahan lalu lintas dirakam di seluruh negara melalui Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) sejak sistem itu beroperasi 23 September tahun lepas.
Papan tanda bagi lokasi kamera AES yang mengesan had laju dapat dilihat antara jarak dua hingga tiga kilometer sebelum lokasi kamera manakala lokasi kamera yang mengesan pesalah trafik lampu isyarat, diletakkan antara 50 hingga 500 meter daripada persimpangan lampu isyarat berkenaan.
Terbaru, 831 lokasi pemasangan kamera AES telah dilakukan. Berikut adalah senarai 831 lokasi pemasangan kamera AES. Lokasi-lokasi tersebut akan dikemaskini dari masa ke semasa dan masih tertakluk kepada kriteria pemilihan sebagai kawasan blackspot.
Senarai Penuh Lokasi Pemasangan AES di 14 Negeri Seluruh Negara
  1. Lokasi AES – Had Laju [LIHAT] atau [DOWNLOAD]
  2. Lokasi AES – Lampu Isyarat [LIHAT] atau [DOWNLOAD]
Contoh imej kesalahan yang dirakam dengan menggunakan sistem AES :
Jadi, untuk mengelakkan surat saman sampai ke rumah sila patuhi maklumat lalu lintas dan kelajuan yang ditetapkan. Jangan lupa download dan kongsi senarai penuh ini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...