Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

05 March, 2012

KEMELUT KEDAH : AZIZAN BERHENTI?




Kemelut kerajaan Kedah bakal berakhir dengan penyelesaian secara harmoni dan baik selepas PAS Pusat bertemu dengan semua pihak yang tidak dapat menyelesaikan masalah dalaman mereka sendiri.

Semalam PAS Pusat telah bertemu dengan semua pimpinan PAS Kedah di Kediaman Rasmi Menteri Besar di Seri Mentalon, Alor Setar. Formula penyelesaian telah dicapai di mana masing-masing telah berjanji untuk akur dengan keputusan PAS Pusat. Antara perkara yang dibincangkan ialah soal mengapa mereka tidak dapat bekerjasama antara satu sama lain.

Namun begitu apa yang penting PAS Pusat mesti mencari punca sebenar perkara ini berlaku kerana selagi punca tersebut tidak dikenalpasti maka selagi itulah perkara seumpama itu akan berulang. Kita mesti mengenalpasti dalang kepada berlakunya perkara ini. Kita ada unsur-unsur luar yang menyusup masuk dan memporak perandakan kerajaan negeri Kedah yang dilihat cukup kukuh sebelum ini. Tiba-tiba sahaja ianya meletup. Siapa punya angkara?

BN bertepuk tangan dan mula pasang angan-angan untuk rampas Kedah.

Tidakkah ada kemungkinan musuh dalam selimut memainkan peranan menyucuk di sana sini supaya kita berpecah dan menghalakan senjata sesama sendiri. Alangkah ruginya kita menghabiskan masa, idea, tenaga dan wang ringgit hanya untuk menyelesaikan masalah dalaman sedangkan sepatutnya kita menghalakan senjata kepada pihak musuh disaat gendang perang hampir dipalu.

Mengapa semua ini berlaku? Pihak PAS mesti menyiasat dan mengenalpasti dalang dan petualang?????

Apa jalan penyelesaian yang dipersetujui malam tadi?

Mungkin Pahrolrazi dan Dr Ismail setuju untuk meneruskan khidmat depa?
Atau mugnkinkah Ustaz Azizan akan berhentr dan digantikan dengan orang lain?
Atau mungkin juga kerajaan negeri Kedah akan kekal dengan 8 orang Exco dan Menteri Besarnya tetap Ustaz Azizan dan 2 orang TPJ yang tidak mahu dilantik menjadi Exco terus duduk di luar kerajaan dan tidak akan buat kacau lagi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...