Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

03 August, 2011

Ibu & Isteri - Siapa Yang Perlu Didahulukan??

Kebanyakkan orang bila sudah mendirikan rumahtangga mengapa mereka sebagai anak cepat benar melupakan jasa dan derita ibu sehingga ada yg sanggup membunuh ibu...mengapa melebihkan isteri dengan harta kekayaan sedangkan ibu menderita sakit dirumah?

Walau sekaya dan sesayang mana pun kita terhadap isteri kita namun ibu adalah satu dalam hidup kita..tanggungjawab kita jangan di abaikan.. Sebenarnya tidak kira lah si suami mahupun si isteri wajib menjaga dan menghormati ibu..tapi sekarang kenapa ada sesetengah pihak lelaki suka melebihkan isteri berbanding ibu?

Ibarat menarik rambut dari dalam tepung, rambut tak putus, tepung tak berselerak... Kedua2nya penting, wanita yang bergelar ibu ada hak ke atas anak lelaki, wanita yg bergelar isteri juga ada hak ke atas suami. Kedua2nya kena ditunaikan; soal keutamaan berbalik kepada mana yang lebih penting untuk didahulukan. Sang anak dan juga sang suami kena bijaksana menilai mana yang perlu terlebih dahulu. Hukum ada meletakkan caranya bagaimana. Berbaliklah pada Al- Qur'an dan As- Sunnah, nescaya takkan sesat selama2nya.. Wallahu'alam...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...