Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

14 May, 2012

Lelaki dan Perempuan Berzina | Terimalah 6 Sifat Membinasakan Ini


Seronok sangat ke berbuat perkara begini? Tanya aku, ya memang seronok sebab ia sangat mengujakan. Tetapi percayalah, ia tak berbaloi kerana anda sebenarnya sedang memberatkan timbangan dosa. Buat apa buat perkara yang menjurus ke lembah kehinaan sedangkan ada jalan untuk anda melakukannya dengan menerima balasan pahala?

Zina. Bukan perkara baru. Lama dah ada di dunia ni. Aku boleh kata, mana-mana agama di dunia ni, kalau boleh tidak mahu penzinaan berlaku. Tak kiralah, samada dua-dua suka rela mahupun paksa suka.

Dalam Al-Quran jelas terdapat larangan melakukan perzinaan baik secara sukarela mahupun secra terlanjur. Pelakunya bukan sahaja dikutuk oleh Allah malah jika ia belum berkahwin ia layak dirotan sebanyak seratus rotan menurut hukum hudud Islam jika sabit kesalahannya. Al-Imam Az-Zahabi menukilkan sebuah hadis yang menjelaskan apabila seseorang hamba melakukan perzinaan tercabutlah iman dari dirinya sebagaimana ia mencabut pakaian dari badannya. Iman itu berada di atas kepalanya seperti bayangan. Setelah ia berhenti dari melakukan perzinaan iman itu kembali semula kepadanya. 

Inilah yang diriwayatkan oleh Imam At-Tirmidhi dan juga Imam Al-Baihaqi. Menurut sebuah hadis yang diriwayatkan oleh Ibn Jawzi menjelaskan seseorang yang melakukan perzinaan akan ditimpa 6 sifat yang membinasakannya 3 di dunia dan 3 lagi di Akhirat. 

3 di dunia ialah hilang kehebatan air muka, pendek umur dan berterusan dalam keadaan papa kedana manakala 

3 di akhirat pula ialah mendapat murka Allah, hisab yang buruk dan mendapat azab yang pedih dalam neraka.

Kau yang buat zina, tak takut ke akan perkara di atas. Andai tidak terdetik sekelumit, maka banyak-banyaklah istifar dan lihat pada diri.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...