Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

15 February, 2012

Apabila Nazri Aziz Kata "Kenapa tidak boleh sambut (Valentine)?" Siapa yang Hairan?



Saya petik:

[TMI] KUALA LUMPUR, 14 Feb -- Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz hari ini berkata, orang Islam seharusnya dibenarkan untuk menyambut Hari kekasih.

"Kenapa tidak boleh disambut? Saya tidak bersetuju ... ia bukannya satu bentuk sembahyang," katanya.

Menteri berkaitan undang-undang ini turut mengulas kenyataan menteri berkaitan Islam Datuk Seri Jamil Khir Baharom yang berkata pihak berkuasa agama Islam akan melancarkan kempen besar-besaran seluruh negara bagi mencegah umat Islam menyambut Hari Kekasih hari ini.

"Apa salah Hari Kekasih? Mayarakat hanya menyatakan rasa kasih sayang kepada orang lain.

"Apa beza hari itu dengan hari-haru yang lain, bila kita boleh lakukan perkara yang sama?" soal Nazri.
Malah, beliau turut mengkritik PAS kerana melaksanakan kempen menetang Hari Kekasih, dan menambah usaha seperti itu adalah "mengarut."


P/s: Siapa yang hairan apabila Nazri berkata begitu? Tambah-tambah kalau sudah tengok kelaku pemuda yang dikatakan anak-anaknya di Internet.



Harap-harap ada mufti yang dapat memberikan penjelasan kepada menteri UMNO supaya mereka tidak dicemuh orang atau lebih teruk menjadi orang  yang tidak mendapat redha Allah kerana kejahilan mereka  tentang hukum agama.

Bagi sesiapa yang mahu maklumat lanjut tentang Hari Valentine, terutama tentang larangan menyambutnya, sila rujuk artikel di bawah ini, atau klik perkataan "Hari Valentine" di atas kiriman ini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...