Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

22 February, 2012

Madu Kurung Suami !!!


Pernah baca artikel ini? Siaran di Harian Metro bertarikh 21 Disember 2008. Pemilik kisah ini bersemuka dgn saya semalam. Tika ini, dia dah pun bercerai. Kes asal tuntutan fasakh sbb suami gagal adil dlm poligami bertukar menjadi cerai persetujuan bersama apabila suami bersetuju bercerai secara baik. Sebulan slps eddah, dia berkahwin dgn lelaki lain. Mudah dan cepat kan? Sesuai dgn doanya tika saat genting dlm hidupnya sblm itu: "Ya Allah! Aku dah tak sanggup hidup macam ni. Akhirkanlah perkahwinan aku ni dan temukanlah aku dgn lelaki yg lebih baik." Doanya didengar Allah dan dimakbulkan. Semalam, dia bertemu saya kerana keliru. Bekas suami masih menyalahkannya kerana tak sanggup bertahan. Bekas suami masih sayangkannya, menangis merayu kasihnya dan meyakinkan dia, tindakannya sebelum ini kerana tidak mampu menangani isteri muda. Bila saya tanyakan; "akak masih sayangkan bekas suami?" Dia menangis dan mengangguk. "Dia baik sgt Su." "Lebih drp sayangkan suami skrg?" "Akak kawin pun sbb nak balas dendam." "Masih harapkan bekas suami?" "Mana boleh?" "Kalau boleh?" Dia menangis lagi.

"Maaf ye Kak! Yg saya faham, akak tak boleh nak redha dgn apa yg dah berlaku. Allah dah makbulkan doa akak dlm masa yg cepat. Akak kena fikirkan perkara tu. Bekas suami baik? Dia terpaksa? Apa yg baiknya Kak kalau dah berzina sblm kawin? Antara akak dan dia dah jauh berbeza. Dia bukan sayang tp menggunakan akak. Mcm akak ckp, sepanjang kawin akak yg tggung hampir segalanya termasuk menanggung dia. Dia terpaksa ikut isteri muda? Tu namanya dayus Kak. Kudrat wanita apalah sangat nak ditentang oleh lelaki. Akak kena ingat tu Kak. Allah dah bg yg terbaik utk akak. Mulai hari ni, akak kena sayang diri sendiri, sayang suami akak skrg ni. Akak kena redha dgn takdir-Nya Kak."

"Payah la Su nak redha." "Memang payah tapi boleh kalau kita usahakan dan yg penting, mintak bantuan Allah agar bantu kita dapat redha dgn setiap ketentuan-Nya." - buat 'akak', saya kongsikan semula kata2 ini utk akak jadikan peringatan ye. InsyaAllah, segalanya akan jd lebih baik, jika akak benarkan (",)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...