Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

15 February, 2012

Pucat lesi kena cekup




PETALING JAYA: Dalam keadaan terketar-ketar dan pucat lesi, seorang lelaki tersilap menghulurkan kad nama miliknya ketika diminta mengemukakan kad nikah sebaik pintu bilik hotel diketuk Jabatan Agama Islam Selangor (Jais).
Lelaki berusia 30-an itu ditemui lengkap berpakaian manakala pasangannya hanya menutup badannya dengan selimut diserbu di sebuah hotel bajet di Kota Damansara pada jam 1.30 pagi semalam.

Sebelum itu, lelaki terbabit berkeras enggan membenarkan anggota penguat kuasa Jais dan pihak polis masuk ke dalam biliknya untuk membuat pemeriksaan lanjut.

“Saya sudah berkahwin encik, cuma terlupa bawa kad nikah sebagai bukti,” katanya.

Bagaimanapun, tiga pegawai Jais berjaya menyelinap masuk ke dalam bilik itu bagi menyoal pasangannya yang disyaki berkhalwat.

Lebih kurang setengah jam selepas itu, pasangan berkenaan dibawa keluar untuk dihantar ke pejabat Jais bagi siasatan lanjut.

Sebanyak enam pasangan dicekup dalam operasi bersepadu Jais bersama Majlis Perbandaran Petaling Jaya (MBPJ), Polis Diraja Malaysia (PDRM), Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) dan Jabatan Imigresen.

Operasi lebih empat jam itu diadakan bagi membanteras kegiatan maksiat di beberapa lokasi di sekitar Selangor.

Menurut sumber Jais, daripada lebih 10 hotel yang diperiksa sekitar Petaling Jaya termasuk Kota Damansara dan Bandar Sri Damansara, enam pasangan berusia lingkungan 20 hingga 30 tahun ditahan kerana berdua-dua di dalam bilik.

“Semua mereka memberikan kerjasama yang baik sebaik diberitahu kami ingin membuat pemeriksaan. Bagaimanapun terdapat segelintir yang cuba berkeras dan enggan menurut arahan sebaik sahaja kami meminta bukti,” katanya.

Sumber berkata, semua pasangan yang ditahan kemudian dibawa pulang ke ibu pejabat Jais untuk disoal siasat mengikut Seksyen 29 Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1995 kerana berkhalwat.

Katanya, pasangan tersebut kemudian dibebaskan dengan ikat jamin sebelum menunggu tindakan selanjutnya


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...