Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

01 February, 2011

Feb 01, 2011 - Background Fasa 1 ( 0 - 12thn) - Part 1

Tanggal 2.30 ptg hari isnin 16 Jan 1969 aku di lahirkan oleh mak aku  ( orang panggil mak mek) di sebuah rumah (kunci) estet di Jubai SC , sebuah kawasan yang agak terpencil . Masa tu kehidupan ku dengan keluarga aku - pak awang / mak mek / kak diah & abang at msh lagi terumbang ambing . aku tk berapa ingat sangat masa tu , tp yg pasti hidup kami sentiasa berpindah randah dari satu umah ke satu umah .

Jangan tanya aku pasai 13-May , pasai masa tu aku tk reti apa-apa lagi ......baru 4 bulan camtu ....
tapi dari citer mak aku...aku ni kira kategori boleh tahan juga la......buas!!!!! masa umor setahun , baru merangkak , dengar citer aku dh jatuh telaga / perigi buta depan umah aku masa tu .....mujur lah arwah
bapa aku masa tu berjaya mneyelamatkan aku ....kalau tak , tk dapat lah aku cerita kat sini . kira masa ni kami sekeluarga dh berhijrah ke rumah lain dh .....di sebuah kampong berhampiran - Kampong Paya Jemerli . Ikut cerita , nama kampong ni diambil sempena nama sorang pawang terkenal disitu . Tu saja yang aku tau pasai kg aku ...hingga la sekarang ni ...

Nk tau ka kampong ni kat mana......Senang saja...
Kalau lalu BKE - Butterworth Kulim Expressway lepas tol lunas ( bayar RM 3.20) terus lagi , anda akan jumpa simpang ke Kulim Hi Tech . Terus lagi akan jumpa pula Kilang Kereta INOKOM ( sblh kanan) . Tak jauh dari situ ada satu Taman  - Taman Desa Aman . Lepas saja taman ni ...anda akan jumpa 2 simpang 4. Simpan 4 yg ke-2 tu ada gerai makan kiri kanan jalan . Kalau nk makan ....boleh bernti kat situ . kalau tk mau teruskan perjalanan - dlm 3 km saja lagi . lps jumpa gerai org jual jagong
sebelah kanan ....nampak ada beberapa rumah kampong juga sblh kanan.....

Ha....Tu la Kampong Paya Jemerli. dalam DUN Merbau Pulas dan Parlimen Padang Serai.......
Kira ramai juga lah penduduk kg ni.....

sambung balik citer pasai diri ku .....
masa kecik2 ni ( zaman belum sekolah ) yang aku ingat ada 2-3 citer saja.....
Citer 1- Botol susu aku masa tu adalah botol kaca air lemonade ( masa tu 2 kupang saja kot)
beli puting warna kuning tu , pasang kt botol tu ... jadi kerap la bertukar botol baru masa tu pasai botol selalu pecah ...botol kaca lah kata kan . Susu pula pakai susu CAP JUNJUNG . tak tau lah ada lagi ke tak la ni ...

Citer no 2 - citer main buaian kat umah jiran - Pak lang B. Buaian ni di ikat pada satu tiang bawah umah . masa tu yang naik nama dia azman ( la ni cikgu besar dah ) - 4 thn lagi tua pada aku . so mcm biasa lah yang kecik kena buli , kena hayun. Nk jadikan cerita , hayun punya hayun , punyalah laju
sampai tercabut tiang dan si Azman ni terjatuh & luka kat kepala. Tak tau kena jahit berapa jarum masa tu ....

yang aku tau ...jadi jer kejadian tu , aku pun CA ALIF BUT ( CABUTTTTTTTT)

Panjang la pula citer niiiiii.......sambung nanti lah.....takut org yg baca boring pula...

BYE.....assalamualaikum
 

          

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...