Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

10 February, 2011

Feb 10, 2011 [TIPS RUMAHTANGGA] - Pulihkan Nafsu Seks Cara Semula Jadi

Pulihkan Nafsu Seks Cara Semula Jadi
NAFSU SEKS BAIK SUAMI MAHU PUN ISTERI ADA PASANG SURUTNYA. ADA MASANYA GHAIRAH BERGELORA HINGGA TIDAK DAPAT DITAHAN-TAHAN LAGI DAN ADA KETIKANYA LANGSUNG TIDAK BERNAFSU WALAU PUN SUDAH DIGODA BERIA-IA OLEH PASANGAN.
Namun sekiranya nafsu seks berpanjangan merudum maka sudah masanya untuk bertemu doktor untuk mengetahui sebab dan cara rawatannya. Pun begitu untuk mengakui punya masalah seks bukan sesuatu yang mudah.
Ramai yang sanggup memendamkannya daripada bertemu doktor kerana masih gusar dan dibayangi perasaan malu. Bagi anda yang termasuk golongan ini sebagai langkah permulaan anda mungkin boleh mencuba dulu cara semula jadi di bawah ini untuk mengatasi masalah nafsu yang semakin menghilang entah ke mana.
1. Kembalikan keyakinan diri
Tidak ada yang dapat menurunkan hasrat seksual seseorang selain rasa rendah diri. Oleh itu cubalah untuk mendapatkan kembali keyakinan diri. Manjakan diri ketika anda berasa tidak yakin ataupun sisihkan waktu untuk bersantai atau melakukan aktiviti yang dapat membuatkan anda berasa lebih baik.
2. Urutan
Teknik urutan dapat dilakukan untuk meningkatkan rangsangan seksual terutama jika anda sedang stres, runsing atau marah. Sediakan bilik dengan suasana yang romantik, muzik yang lembut dan mulakan mengurut pasangan. Setelah siap mintalah pasangan mengurut anda pula.
3. Makan dengan betul
Jika tubuh lemah akibat tahap ke sihatan yang buruk, tidak mustahil hubu ngan seksual juga akan terkena tempiasnya. Bukan saja masalah nafsu makin menurun tapi anda juga mungkin menghadapi masalah yang berkaitan dengan organ seksual anda. Bagi mengelakkan masalah ini dari berlaku amalkan pemakanan yang sihat. Makanlah lima sehingga sembilan jenis buah-buahan dan sayuran sehari untuk menjaga kesihatan. Vitamin dan antioksidan yang terkandung pada makanan akan membantu menjaga a liran darah pada organ seksual dan mencegah penyakit kronik tertentu.
4. Kurangi berat badan
Memiliki berat badan yang berlebihan mampu mempengaruhi kualiti kehidupan intim. Obesiti dapat menimbulkan penyakit pembuluh darah yang mengurangi aliran darah ke organ genital. Akibatnya ereksi sukar terjadi.
5. Senaman
Senaman teratur akan membantu meningkatkan aliran darah ke organ seksual, Selain itu, ia juga dapat membantu anda merasa lebih yakin pada diri sendiri. Sesuatu yang dapat meningkatkan keyakinan diri akan meningkatkan nafsu seks.
6. Berhenti merokok
Jika anda memang seorang perokok, fi kirkanlah akan kemungkinan anda menghadapi masalah seks. Memang telah lama dikenal pasti bahawa rokok memiliki pengaruh yang buruk terhadap aliran darah ke organ seksual. Ia mampu menyebabkan penyempitan pembuluh darah di bahagian sulit. Di samping itu merokok juga melemahkan stamina baik untuk melakukan kegiatan harian mahupun aktiviti seks.
7. Hilangkan stres
Salah satu punca nafsu semakin menghilang adalah kerana stres. Tekanan di tempat kerja, masalah dengan pasangan atau pun anak-anak menyebabkan otak penat hingga tiada lagi memikirkan tentang aspek seks. Oleh itu belajarlah menguruskan stres jika tidak mahu kehidupan seks anda terus merudum.
HERBA BERGUNA UNTUK TENAGA BATIN
• Ginko biloba
Herba yang memiliki khasiat penyembuhan ini berasal dari daun-daun tumbuhan ginko biloba. Ia dikatakan dapat memperbaiki aliran darah ke otak dan organ seksual. Ginko biloba juga diyakini memiliki kesan meningkatkan hasrat, kesenangan seksual dan orgasma.
• Yohimbine Ia mungkin agak asing bagi masyarakat kita namun Yohimbine telah lama digunakan di Afrika sebagai ubat perangsang nafsu berahi dan sering di sebut Viagra semula jadi. Yohimbine diyakini dapat memperbaiki impotensi pada lelaki walaupun percubaan secara klinikal belum lagi terbukti.
• Tongkat Ali
Sejak berzaman masyarakat Melayu mengaitkan herba ini dengan keperkasaan lelaki. Justeru tidak hairanlah banyak minuman dan juga ubat tradisi bagi memulihkan tenaga batin yang menggunakan herba ini. Tak salah juga jika anda mahu mencubanya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...