Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

24 February, 2011

Feb 24, 2011 [AKHBAR] - 4 wanita kena kikis serentak

4 wanita kena kikis serentak
KUALA LUMPUR: Seorang lelaki layak digelar kasanova apabila menggunakan ketampanan dan ayat cinta bagi menipu empat wanita dalam satu masa.
Bukan itu saja, lelaki itu turut dipercayai menipu dua wanita lain dan seorang lelaki dipercayai pasangan gaynya membabitkan kerugian lebih RM60,000.

Difahamkan, lelaki itu yang memperkenalkan dirinya sebagai Ken, 31, mengikis wang semua mangsa dengan menggunakan modus operandi kononnya menghadapi masalah perniagaan.
Berikutan itu, empat wanita itu yang mengetahui tertipu dengan lelaki ‘pisau cukur’ terbabit membuat aduan di Biro Pengaduan Awam MCA, Wisma MCA, di sini.

Seorang wanita yang mahu dikenali sebagai Tang, 28, berkata dia kerugian RM26,000 selepas terpedaya dengan cinta palsu Ken.

"Saya berkenalan dengan Ken melalui laman sosial facebook November tahun lalu. Selepas seminggu berkenalan, Ken meminjam wang saya dengan alasan menghadapi masalah perniagaan.
"Bagaimanapun, saya menyedari ditipu Januari lalu selepas terserempak Ken membawa wanita lain. Sejak itu, saya menyelidik dan menemui tiga lagi wanita yang turut menjadi mangsa," katanya.

Difahamkan, lelaki terbabit yang mendakwa bekerja dalam industri pengiklanan dan mempunyai perniagaan sendiri turut menuntut hubungan seks daripada semua teman wanitanya.
Malah, Ken kali terakhir dikesan menetap di Flora Damansara dan kini dipercayai aktif mencari teman wanita baru untuk dijadikan mangsa.

Selain itu, seorang lagi mangsa cinta palsu Ken yang mahu dikenali Beh, 28, bekerja sebagai akauntan di sebuah syarikat swasta di ibu kota mendakwa kerugian RM23,000.

"Perkenalan saya dengan Ken bermula apabila diperkenalkan seorang rakan. Ken sangat bijak bermain kata-kata cinta hingga menyebabkan saya terpedaya.

"Walaupun hanya tiga bulan hubungan kami terjalin sebelum saya mengetahui dia seorang penipu, saya kerugian wang yang banyak kerana Ken amat licik dan cepat bertindak," katanya.

Sementara itu, Michael berkata, kes seperti itu bukan perkara baru kerana sejak empat tahun lalu pihaknya menerima 22 aduan membabitkan kerugian RM1.6 juta.

Menurutnya, dua daripada kasanova yang terbabit kes sebelum ini sudah dikenakan tindakan undang-undang dan kini menjalani hukuman penjara.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...