Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

09 February, 2011

Feb 09, 2011 - Alkisah hidupku di Fasa Remaja ( sekolah menengah) - Part 4

Assalamualaikum ....salam sejahtera
sedar tk sedar , hari yang ditunggu-tunggu oleh semua pelajar SPM tiba juga...hari pertama yang aku masih ingat BM kertas1 and Kertas 2.

Kertas 1 (Karangan)  berjalan lancar tanpa sebarang masalah ..... Masalah timbul bila masuk Kertas 2 (meringkas karangan & kefahaman). Entah pasai apa, hari tu ....tulisan tangan aku jadi kecik sangat .
Semua soalan tu , aku jawab dalam sehelai kertas sahaja - depan belakang . member2 aku semua tk percaya....depa ingat aku jawab tk abis...pada hal semua soalan aku dah jawab..

Dah siap jawab , siap ikat benang lagi kat ujung kertas tu walau pn sehelai . Nak di jadikan cerita ,
si cikgu yang jaga exam hari tu pun bagi tau masa dah cukup. so semua stop la mnjawab.
Masa paper 1 - dia kutip kertas jawapan dulu baru kutip kertas skrap....Entah pasai apa bila
paper 2, dia kutip kertas skrap dulu ..aku yang ingat dia kutip kertas jawapan dulu pun bagi la kertas jawapan aku ....jeng...jeng..jeng

dapat jer kat tangan dia , terus dikeronyok kertas jawapan aku .....tak dapat diselamatkan....nasib baik juga  aku smpat bagi tau dia tu kertas jawapan aku ...pas tu , dia cuba betul2 kan balik .....
aku minta nk tulis semula...dia tk benarkan .....suspens giler aku ...kertas BM tu ...kalau gagal
abis la.....

day after day ....semua exam kertas lain berjalan lancar ....sehinggalah kertas terakhir utk SPM tahun 1986 tu  - ADD MATH . Nak dijadikan citer , banjir besar pula kat Kelantan masa tu ...jadi kertas Add Math telah ditunda.....suspens jer masa tu ....betul ker di tunda? Dah la masa tu kat kampong aku , aku sorang saja budak science stream... at last tawakkal je la....rupanya betul ...postphone 2 minggu .

So 2 minggu tu ....tak der keje lain ...study add math saja sampai hari exam. Dalam sejarah belajar form 4 ngan form 5...aku tk pernah dapat kredit utk Add Math ngan Physic. Kimia , Bio , Math C
semua ok ....

So abis dah citer aku ambik SPM ....nanti kita citer masa result SPM kuar ...Masa trial aku dapat 2 hujung2 ( dekat nk dapat 3)


Salam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...