Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

10 February, 2011

Feb 10, 2011 - Alkisah hidupku di Fasa Remaja - Part 5

assalamualaikum ...berjumpa lagi dlm smbungan kisah hidupku
minta maaf la kalau uols dah rasa boring baca citer hidup aku ni......

nak percaya atau tak - sampai aku abis SPM 1986 ...aku tak de girlfreind. memang lah aku jenis nakal , tapi dengan pompuan aku mmg pemalu ...sbb tu aku tk de awek sampai la aku abis SPM .
mcm cerita sebelum ni , ada berkenan kat seseorang tapi org tak berkenan dekat kita ...nk buat camner.

abis SPM, aku teruskan life aku cam biasa.....aku tk keje pun ....tolong mak & bapa aku menoreh getah ....punya lah boring life ....bangun pagi nampak pokok getah.......masa tu tiap2 malam aku berharap hujan turun lebat jer.....bukan pasai apa....jangan salah faham !!!

kalau ujan lebat , pokok getah basah ...tk boleh nk menoreh  & boleh la relax sikit ....tapi semua tu bukan keje kita kan...kita hanya boleh merancang & berharap....yang menentukannya adalah Allah SWT . Macam tu lah juga life aku .....

Hari demi hari berlalu sampai lah keputusan SPM diumumkan ....aku punya lah suspens....
tk berani nk ambik result sebab tk berapa konfiden...hari pertama result kuar , semua pakat pi ambik ...member2 sekampong ramai pakat dapat gred -2.... cukup bagus result tahun tu ....tapi depa semua art stream....aku sorang jer science stream. Hari pertama & hari kedua aku tak pi ambik lagi result . Masuk hari ke-3 baru aku pi ambik ....dh tk sibuk dah kat ofis sekolah .....

Dengan suspens nyer , aku membuka result aku ........JENG...JENG....JENG.....
Mula2 aku tengok GRED dulu .......GRED 2.....pastu tengok AGGREGATE ......25.....aduhai !!!!!!!
hibanya aku masa tu .....lantas aku baru teringat, masin gak mulut aku ....sbelum EXam dulu aku ada cakap , kalau nk dapat Gred 2....biar dapat yang hujung2....jangan dapat 25....tup2 betul2 dapat 25.
24 dah gred 1.....Tak leh nak cakap apa dah masa tu !!!!!

Pastu  baru aku tengok kepurusan subjek by subjek.....ermmmm macam tak caya.. Semua KREDIT !!!! maksudnya aku boleh minta `U'....subjek sains aku semua aku dapat C6....FIZIK ,
KIMIA, BIOLOGI , ADD MATH dan MATH C.

Masa tu , kepala otak aku cuma fikir satu jer.....walau apapun terjadi ...aku nk masuk U juga tahun tu .. bukan apa !!!! aku nk tunjukkan kat org kampong aku bezanya gred 2 Sastera & gred 2 Sains....
Tapi masalah nya macam mana nk minta U - aku borang pun haram tk ada... tk prepare langsung
padahal tarik tutup permohonan 2 minggu selepas kuar result ....

masa dulu bukan macam skrg ...semua ON9.....dulu kena tengok newspaper - iklan Universiti...pastu kena tulis surat ......minta borang....dah dapat borang kena isi dan hantar semula ......pasai aku tak prepare awal2....semua ni aku terpaksa lakukan dalam masa tak sampai 2 minggu ....

So...pas ambik result, aku tak balik terus kerumah...sebaliknya aku melencong sekejap ke rumah arwah pak su aku ( Pak Su Jid ) sbb aku tau dia beli paper tiap2 hari....so aku pun belek lah paper dari sehari ke sehari......sampai sudah tak jumpa.....aku balik ngan kecewa sangat2......

Panjang dh citer ni....... kn stop dulu ....
nanti smbung lagi ....banyak citer kelakar masa aku nk minta masuk universiti....
jangan lupa ikuti sambungan nya.....


wassalam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...