Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

10 February, 2011

Feb 10, 2011 - Alkisah hidupku di Fasa Remaja - Part 6

Salam ..rupanya ramai gak yang bersungut ....citer aku ni bersambung2.....
nak buat camner...hidup dh 42 tahun ......nak citer dalam sehari mana nak abis kan .....
so kita sambung la sikit lagi .....citer aku nk minta masuk universiti....

ermmmm....aku dapat result camtu pun ...orang tua aku selamba jer...
kalau zaman sekarang rasanya kenduri tumbang lembu seekor. Apa pun aku tau depa semua
bangga ngan aku  - chewah ....cuma tk nak tunjuk kan saja... aku kenal la org tua aku camner......

Pas aku tk dapat cari iklan surat khabar utk masuk universiti tu .....aku dah agak kecewa .....
tak tau nk buat camner.....mcm biasa aku pi tolong orang tua aku menoreh ....hingga lah satu hari tu /.... hari jumaat . Dah abis menoreh , mcm biasa aku akan ke kedai runcit dlm estate tu ....
tmpat tu kita panggil LOT 32....rumah kunci ....towkey dia INdia ...tapi baik ngan aku .....
Bila aku sampai ngan org tua aku , dia tanya aku tk minta universiti mana2 ka..... dia tk tau pun keputusan aku ....tapi tnya cam konfiden jer....mungkin dia tau aku ni budak cerdik ......

aku pun story la kat dia...yang aku dok cari iklan universiti kat paper...tak jumpa2..... TUP2 dia bawa kuar paper tamil - TAMIL NESAN kat aku .....belek punya belek  rupa nya ada iklan 2 universiti dalam tu  - UTM dan UPM . Yang lain semua tulisan merekot2 ( tamil) mujur lah tang iklan tu bahasa melayu .... dia pun koyak page tu kat aku ....time tu semangat aku naik balik .....masalah dia cuma satu jer masa tu .....hari tu hari jumaat ....pejabat pos semua tutup ...kat KEDAH. Mujur juga aku dok kira sempadan ngan penang ....

Aku balik rumah cepat2 mandi dan buat 2 surat minta borang dari dua2 univ. Pastu straight aku pegi Pej Pos Tasek gelugor....buat pos laju.....masa tu dh tinggal dlm  7 hari saja lagi... Alhamdulillah selang beberapa hari aku dapat borang tu ......Dua2 universiti sekali . Apa lagi punya kelam kabut isi  - tinggal lagi 3 hari sebelum tarikh tutup......

Rupa2 nya dugaan untuk aku tak abis kat situ saja......dh siap isi aku pergi kesekolah ....nk minta sijil berhenti....tu pun aku tak prepare awal2....sampai jer kat pejabat sekolah ....tup2 pengetua tak ada hari tu .....nk buat macam mana....puas merayu kalau2 PK ker boleh sign sijil berhenti.....tak boleh juga. Rasa gelap terus masa tu ......tk de hrapan dah rasanya.....

Masa tu bukan aku sorang...ada sorang lagi amoi - classmate aku - nama dia OOI HUI LANG
pun terlambat juga...So dengan perasaan yang kecewa, aku pun jalan kuar dari pintu pagar sekolah
menuju ke tempat tunggu bas....Dalam dok tunggu bas nak balik tu.....Nak dijadikan cerita, nampak
kereta pengetua masuk.....masayaallah .....besarnya nikmat allah....

kita sambung esok....nk kena balik dah
Wassalam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...