Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

25 February, 2011

Feb 25, 2011 - TIPS MENANGI HATI SUAMI

assalamualaikum

nak balik dah ni .....nak sambung sikit citer tadi ....td baru satu artikel
artikel kedua ni berkenaan dengan tips untuk menangi hati suami - supaya suami sentiasa sayang.
Saya tk dapat nk ingat semua fakta - almaklum lah memory dah rendah - 2Gb ja kot
nak kena tukar 8Gb ker baru boleh ingat semua ....

Tapi apa yang penting , sebagai sorang suami & daddy ....apa yang diperkatakan dalam artikel ni semacam ada kebenarannya . setelah 18 tahun mengharungi alam rumah tangga ni - saya agak bersetuju dengan pendapat / tips yang dinyatakan ...

TIPS-1  - Tetapkan matlamat kebahagian bersama.......
Cuba selaraskan suatu matlamat yang boleh membahagiakan kedua2 suami & isteri .....Masalah timbul bila si suami dan isteri ada matlamat sendiri2.....bila kedua2 pasangan ada matlamat yang sama dan saling bekerjasama untuk mencapai matlamat tersebut ....kebahagian mesti menjelma.....
Contoh nya saya sendiri ....saya dan isteri dah ada matlamat kami  - nak renovate rumah sedia ada
kpd double storey and by age of 50 , insyallah kami nak ke tanah suci mekah ....

TIP- 2 - ABAIKAN SESUATU & SESEORANG UNTUK DIA
Cuba untuk abaikan lain- lain perkara atau lain2 orang agar si suami merasa dia sentiasa dihargai ....
dalam hidup berumahtangga ini ...tipu lah kalau dikatakan sehati sejiwa dalam semua perkara....kalau sehati sejiwa pun , paling tidak satu dua perkara mesti berbeza......
So , apa yang perlu uoals buat , cuba minati apa yang suami suka buat dan jauhkan apa yang suami tak suka .....

sama juga dalam hidup saya, tak semua perkara kami berpendapat sama - banyak yang bercanggah
tapi , alhamdulillah tolak ansur yang penting  - saya akan ketepikan ketidaksukaan saya sometimes untuk membahgiakn wife saya , dan dia sendiri pun sama sometimes terpaksa turut kata saya .....
End in mind - TIP 1 matlamat kebahagiaan bersama.

So , Suami & Isteri must alligned kesukaan & ketidaksukaan masing2 untuk mencapai satu matlamat kebahagiaan .....

Last but not least ....saya tau ada follower untuk entri2 saya ni ...saya bukan pakar nak selesaikan
semua masalah tapi saya percaya satu perkara sahaja .....

TIADA MASALAH YANG TIADA JALAN PENYELESAIAN NYA  dan ingat ini sampai bila2 -

ALLAH SWT TAK KAN MENGUJI MAKHLUK NYA LEBIH DARI KEMAMPUAN MAKHLUK TERSEBUT .......

Ingat lah ....muhasabah diri bila ditimpa musibah atau masalah .

Wassalam

  

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...