Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

14 February, 2011

Feb 14, 2011 - Alkisah hidupku di Fasa Remaja - Part 9

assalamualaikum ....jumpa lagi dlm sambungan alkisah hidup ku ....bila review balik ...panjang bebeno dah citer ni ....boleh buat novel......

so mcm yang aku citer dlm part 8....aku terima keputusan dapat masuk U, pada petang buat ketupat ...esok nk raya ...hari ni aku dapat keputusan....punya seronok hati aku tak kepalang ...
raya sakan aku tahun tu ......aku percaya kalau uoals semua kt tmpat aku pun , korang akan rasa yang sama ...betul tak?

Dalam dok happy tu...teringat aku akan NAZAR aku dulu.....nak buat camner...hari tu hari terakhir puasa......aku nazar...kalau dapat universiti aku nk puasa isnin khamis sampai abis bulan (ikut kalendar islam) ....ni aku dapat hari terakhir puasa ramadan....so..sbb berita ni terlalu besar untuk aku bersyukur ...aku buat keputusan untuk berpuasa 6 tahun tu ....start raya ke 2 aku berpuasa 6 terus sampai raya ke 7 .....

Pas raya abis aku pun buat persiapan ...aku hantar surat pengesahan yang aku terima tawaran tu ....
Masa tu duit masuk cuma RM200.00 jer.....tu pun puas juga nak cari....faham2 je la...kerja estate / kampong   camtu lah......200 tu cukup besar...mana kan nk sedia kelengkapan semua lagi ......
Kesian mak bapa aku nk cari duit ......

Dalam dok buat persiapan tu , aku masih pegi sekolah .....Tingkatan 6 Bawah....sempat ambik ujian bulanan sekali .....lulus gak aku .....walaupun sekadar main2 jer.... Dalam dok tunggu tarikh berangkat ,
tak disangka2 , aku dapat surat tawaran ke UPM juga.....terkejut aku ....kan aku cerita apa yang berlaku masa interview dulu....tak sangka aku ...boleh dapat . Aku ditawarkan kursus - Diploma Perniagaan Tani - pilihan ke 5 aku masa permohonan..... Tapi yang teruknya - nk  masuk sini kena prepare RM1080.00.....

jadi dek kerna RM tu , aku decided untuk ke UTM sahaja....lagi pun aku dh hantar surat pengesahan penerimaan tawaran.

7-7-87 secara rasminya aku menjejakkan kaki ku ke perkarangan kampus universiti teknologi malaysia (utm) , jalan gurney. macam2 perasaan bermain difikiran aku .....seronok , sedih , takut dan macam2 lagi.... FYI - aku tk pernah berenggang ngan mak bapa aku lagi sebelum ni ......so ini lah kali pertama, aku nk berenggang ngan depa....tu yang rasa sedih.... sehari masa hari pendaftaran tu ...aku dh tak lalu makan...aku tak makan langsung hari tu........

bila dah selesai semua urusan berdaftaran...orang tua aku pun balik.....aku pun mula lah kehidupan aku sebagai sorang mahasiswa & penghuni asrama buat kali pertama dalam sejarah 18 thn hidup aku ...Aku ditempatkan di Kolej Pertama UTM  (dalam kampus) iaitu di Blok B, bilik no 72. Room- mate aku masa tu - nama dia Fazley , anak towkey balak dari Pahang . Dia budak Elektrik . (SKE)

So , pas kemas semua...just lepak dalam bilik tunggu aktiviti sebelah malam ....
Perasmian Minggu Orientasi Pelajar Baru Sesi 87/88 oleh Naib Canselor masa tu - Allahyarham Tan Sri Ainudin Wahid....

Ada peristiwa yang tak diingini berlaku pada malam....
Nak tau , teruskan membaca post selanjut nya....salam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...