Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

21 October, 2011

Aziz Bari digantung tugas

KUALA LUMPUR – Pakar perlembagaan, Profesor Dr. Abdul Aziz Bari (gambar kecil) digantung tugas sebagai pensyarah undang-undang Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) berkuat kuasa kelmarin.
Beliau digantung tugas berikutan sepucuk surat yang diterimanya daripada Sekretariat Lembaga Disiplin, Tatatertib dan Kakitangan, Unit Perundangan UIAM tengah hari kelmarin.
Ketika dihubungi Kosmo! semalam, Abdul Aziz berkata, beliau menerima surat tersebut secara serahan tangan.
“Ya, memang saya ada terima surat itu kelmarin tetapi tak perlulah untuk saya luahkan sama ada mahu katakan suka atau marah,” katanya.
Beberapa portal berita melaporkan berikutan surat tersebut, Abdul Aziz masih mendapat gaji sehingga notis selanjutnya dikeluarkan.
Bagaimanapun beliau dilapor tidak dibenarkan memasuki pejabatnya di kampus UIAM di Gombak.
Beliau juga diberi masa sehingga 25 Oktober ini untuk menjawabnya.
Ditanya mengenai reaksi para pelajarnya terhadap situasi terkini dirinya, beliau amat terharu dan tersentuh hati dengan pelbagai respons yang diterimanya.
Sementara itu, Pengarah Perhubungan Awam UIAM, Abdul Rahim Ahmad berkata, surat tunjuk sebab tersebut bertujuan untuk memberi peluang kepadanya menjelaskan mengenai isu-isu yang dikaitkan dengannya.
Beliau berkata, sekretariat itu sedang mengumpul maklumat lengkap mengenai isu yang dikaitkan dengan Abdul Aziz.
“Sekretariat itu akan menilai secara terperinci sama ada kenyataan beliau yang merupakan seorang ahli akademik dan pensyarah bercanggah dengan mana-mana peraturan universiti,” katanya dalam satu kenyataan semalam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...