Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

19 October, 2011

Hati sering terpikat isteri orang

SALAM Dang Setia. Saya pernah ada hati dengan isteri orang berasal daripada negara seberang tetapi hubungan kami tidaklah seintim sehingga terlanjur dan suaminya tahu isterinya curang. Oleh itu, lelaki itu membawa isterinya jauh daripada saya supaya hubungan kami terhenti di pertengahan jalan.
Kini, saya menemui F. Saya sering terserempak dengannya ketika bekerja dan disebabkan itu saya mengenali dia. Saya sering berasa berdebar-debar apabila berjumpa F.
Sebaik tiba waktu pulang kerja saya selalu tergerak hati ingin berjumpa atau berhubung dengannya meskipun tiada sebab untuk itu.

Ada satu ketika saya cuba menahan kereta dipandunya. Dengan tindakan saya, dia mungkin memandang serong terhadap saya dan membuatkan dia mempunyai pandangan negatif pada saya.
Lebih sukar, F memegang status isteri orang. Wajarkan saya menyimpan perasaan terhadapnya?
Zek
Kelantan



Sudah terang lagi bersuluh menyimpan perasaan cinta kepada perempuan berstatus isteri orang bukan satu perkara wajar saudara lakukan.

Malah saudara sendiri pernah melalui keperitan menjalin hubungan cinta dengan wanita berstatus isteri orang di masa lalu.

Mengapa perlu melalui sekali lagi sedangkan saudara mengetahui hubungan itu tidak pernah berakhir dengan kebahagiaan.

Selain itu, perbuatan saudara hanya memudaratkan diri dan boleh mengakibatkan ramai lagi terluka atas perbuatan saudara.

Buruk kesannya jika saudara akur terhadap kecenderungan berminat kepada perempuan sudah mempunyai suami kerana ia bukan saja tidak beretika, malah memecah belahkan keluarga orang lain, sedangkan dalam Islam tegas melarang seseorang Muslim itu melakukan sesuatu yang boleh menyakiti hati saudara yang lain.

Sebagai contoh jika saudari renung kembali satu larangan dalam Islam tidak membenarkan seseorang lelaki Muslim meminang tunangan orang. Secara tidak langsung hukum larangan itu lebih berat kepada wanita sudah bersuami.

Sabda Rasulullah bermaksud: “Seorang mukmin adalah saudara bagi mukmin yang lain. Oleh itu, tidak halal dia membeli pembelian saudaranya dan tidak halal pula dia meminang pinangan saudaranya itu.” (Hadis riwayat Muslim).

Lupakan saja perasaan itu dan jalinkan hubungan kepada gadis tidak pernah disunting oleh mana-mana lelaki kerana ia lebih afdal.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...