Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

16 January, 2012

Teman lelaki gila seks



SAYA berumur awal 20-an dan mempunyai teman lelaki. Masalahnya saya amat tertekan dengan sikap teman lelaki yang gemar mengajak melakukan hubungan seks. Kami pernah terlanjur dan kini saya insaf kesilapan dan berazam tidak mahu mengulangi lagi.
Namun, teman lelaki semakin galak mengajak melakukan hubungan seks hingga saya berasa rimas. Malah, saya sering berdoa semoga Allah memberikan petunjuk kepada teman lelaki untuk berubah namun sia-sia. 
Saya buntu dengan sikap teman lelaki yang sering melemparkan janji kosongnya untuk berubah dan saya selalu terfikir untuk meninggalkannya. 

Bagaimanapun, saya takut kerana tiada siapa mahukan diri saya kerana kesilapan pernah dilakukan dulu
Saya sangat tertekan. Apakah memang patut saya meninggalkan teman lelaki?

GADIS MANIS, 
Melaka.
 



CINTA tulus ikhlas tidak menuntut kepada pengorbanan bersifat seksual tanpa ikatan sah suami isteri. Mencintai bukan untuk dikhianati tapi adalah untuk saling memiliki. Cinta sejati adalah kejujuran. 

Jika teman lelaki amat menyayangi adik, mengapa pula dia sering mengkhianati dan tidak menghormati adik sebagai seorang wanita. 

Sikap teman lelaki yang gemar mengajak adik melakukan hubungan seks tidak membuktikan dia seorang lelaki tulen dalam perhubungan cinta. 

Janji-janji kosongnya untuk berubah dan mengahwini adik menambahkan lagi sikap kepalsuan terhadap ketulusan cinta. 

Teman lelaki adik lebih berpaksikan nafsu dari cinta sejati. Dalam percintaan, adik perlu tahu untuk membezakan antara nafsu dengan cinta kerana tanpa
disedari adik tertipu oleh hal itu. 

Dr memahami ketakutan yang adik alami. Perasaan takut tiada lelaki yang akan sudi berkahwin dengan adik jika meninggalkan teman lelaki adalah senjata paling kuat yang digunakan teman lelaki untuk terus mengajak adik melakukan hubungan seks. 

Ia adalah seperti satu permainan bukan lagi satu percintaan. 

Selagi mana permainan ini tidak dihentikan, selagi itulah adik menjadi mangsa. Kerugian dan kehilangan maruah diri akan terus menyelinap dalam tubuh sanubari adik. 

Berterus terang kepada teman lelaki mengenai perasaan dan keinginan adik. 

Jelaskan adik inginkan satu perhubungan yang jujur dan cinta kalian berdua diikat dengan sah. Adik ingin mengakhiri perbuatan berdosa. Jika permintaan ikhlas adik ini masih lagi dipandang sepi, jelas sekali teman lelaki tidak sehaluan arah cintanya dengan adik. 

Sama ada patut meninggalkan teman lelaki ataupun meneruskan hubungan bergantung kepada kesediaan adik menerima segala akibat yang wujud dari apa saja keputusan yang diambil. 

Mengenai sama ada adik akan menemui lelaki yang sanggup menerima adik jika sudah meninggalkan teman lelaki, ia adalah soal jodoh. Manusia juga tidak boleh memastikan apa pun untuk masa depannya kerana hari esok adalah misteri. 

Jika adik ingin menemui lelaki yang sudi mengambil adik sebagai suri hidupnya, adik perlu mempunyai prinsip seks bukan penentu dalam pemilihan jodoh. 

Tidak mengulangi kesilapan dan dosa yang dilakukan bersama teman lelaki adalah permulaan kepada kehadiran jodoh adik. Jadikan segala kesilapan lalu sebagai pengajaran. Setiap perkara ada gantinya. 

Setiap kejadian ada hikmah di sebalik kejadiannya Dr doakan adik dapat membuat satu keputusan yang menjadikan adik sebagai wanita yang bermaruah dan beriman. 
Bukan sebagai alat pemuas seks. Apabila maruah diri dapat dimiliki, adik akan lebih yakin bahawa soal jodoh adalah ketentuan Tuhan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...