Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

07 March, 2011

Mar 7, 2011 - DIARI HIDUPKU : Part 10

Assalamualaikum W.B.T & salam sejahtera
Lama dh aku nk sambung kisah hidupku ini .......terhenti kat Part 9 ari tu ....
Pastu tk bersambung2......kalau buat filem , mungkin budget tak cukup
tapi ari ni aku nk sambung balik Part 10......

7-7-87 ....lepas segala urusan pendaftaran di UTM selesai...kami lepak di
bilik asrama jer.....bila sampai waktu maghrib....kami semua dikerah berhimpun
untuk menunaikan solat maghrib berjemaah pada ari tu ....kami terus dalam masjid
hingga selesai solat isyak ...

selesai jer solat isyak, kami semua dikerah ke Dewan Besar UTM pula untuk
upacara perasmian minggu orientasi pelajar baru UTM untuk sessi 1987/88.
Perasmian disempurnakan oleh Allahyarham Tan Sri Ainuddin Wahid selaku naib
canselor UTM masa tu ....

malam tu nk dijadikan cerita .....tengah kusyuk mendengar ucapan Tan Sri .....
tiba2 jer kepala aku rasa pusing & pening .....Tup2 aku terjatuh.....pitam....
almaklumlah ....siang tu aku langsung tak jamah apa2 makanan...perut kosong
+ badan letih + mata mengantuk = Pitam......

tapi masa orang angkat aku ke klinik .....aku dah sedar. so malam tu , aku skip la
aturcara perasmian...lepak kat klinik jap ..pastu terus balik ke hostel...
next day , aku ikut aturcara macam biasa dari pagi smpai tengah malam ...
tapi yang aturcara malam tu ....geng2 senior dok jeling jer kat aku , takut aku
pitam lagi.....padahal aku mengantuk giler time tu ....

Tu lah citer spnjang minggu orientasi selama seminggu .
masuk minggu ke-2 , kami dah start kuliah .....untuk semester pertama ni
ada satu subjek yang buat aku susah hati sangat2.... Pengaturcaraan Fotran .
Aku tak reti langsung pasai komputer ni masa tu ....inikan pula nk buat
programming .....yang pasti semester tu aku bernazar nak puasa sehari kalau
aku lulus subjek ni ....
bila result keluar ...alhamdulillah...aku lulus semua subjek....tapi CGPA aku
cukup2 makan saja.....

pastu cuti semester ...masuk jer semester ke-2 , ramai giler kawan2 aku yang dh kantoi
dan kena tendang .....rupanya macam tu sistem kat UTM ni.....
Tema betul UTM ~ (U)ntuk (T)uhan & (M)anusia.
Tapi ada definasi2 lain untuk UTM - (U)niv Tolong (M)elayu - pasai 80% student adalah melayu
atau lebih glamer lagi - (U)niv (T)endang (M)enendang - ini yang pasti.....dan aku adalah salah sorang
mangsanya.

Dan disebabkan pahitnya kenangan aku masa studi kat UTM ni....aku tak nak citer secara mendalam
kisah kehidupan aku disini . Cukuplah secara surface.

Ikuti sambungan nya selepas ni ....wassalam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...