Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

10 March, 2011

Mar 10, 2011 - DIARI HIDUPKU : Part 11

Assalamualaikum w.b.t dan slmt bertemu lagi.....
Sambung sikit lagi cerita semalam .....kisah zaman studi aku kat u
Apa yang nk aku citer ni Cuma kenangan2 yang mengusik jiwa saja....
Yang aku kenang sampai ari ni ....
Untuk pengatahuan uoals , aku studi kat kl selama 2 thn jer....sbb masa aku tahun ke-2
Fakulti kejuruteraan mekanikal kat skudai dh siap ....1988 - semua pelajar baru mechanical
Engineering lapor diri kat skudai...so tahun tu kami tak ada freshie la...semester ke-4, aku
Mula menyewa kat luar iaitu di Jalan Raja Alang, Kg Baru. Sebelah umah sewa aku adalah flat
Dimana Rambo Adam serah diri lepas mengamuk kat pekan chow kit ..
Ok..lupa nk bagi tau ...sem 1 aku masih tk dapat biasiswa....so kn bayar sendiri ....dekat 1K juga la...
Masuk jer sem2 tengok kat notice board, aku ditawarkan pinjaman MARA....so aku terima ja la...
Penghujung sem ke 2 tu ....nk jadi rezeki aku , aku dapat tawaran biasiswa PETRONAS. Alhamdulillah....
So sampai abis hayat aku kt utm , aku dibiayai oleh PETRONAS. Dapat jer duit hujung sem 2 tu ...aku bayar balik
Kat org tua ku duit yang aku guna untuk bayar yuran sem 1 dulu .
Sampai masa ni aku tak der awek lagi .....malu + tak berani = solo....tapi hati teringin macam nak cari .....
Maka tersebutlah sebuah kisah pada satu cuti semester....aku ingat sampai ari ni ....malu yang teramat .
Pada satu cuti semester tu ...aku beseorangan nak balik ke kedah....Kejadian ni berlaku kat Perhentian Bas
Pudaraya. Dalam dok tunggu bas tu , mata aku tertarik kat sorang awek ni ...lawa......lama juga kami saling
Berpandangan tapi aku tak berani nk tegur......sampai lah bas aku bertolak dari Puduraya menuju ke Butterworth.
Dek rasa frustrated , aku buat satu decision yang bodoh .....aku tulis kat suatu ruangan kat Mingguan Malaysia
Dengan harapan budak tu baca dan contact aku ....siap letak dengan alamat sekali ......Pas hantar tu dalam seminggu
Biasa saja...tak da sapa yang hubungi aku pun ....Nak di jadikan cerita, pas 2 minggu camtu , pada suatu hari tu
Aku terkejut dapat lambakan surat dari posmen.....masyaallah ada dekat 50-60 pucuk surat . Rasa glamer giler aku ari tu ...
Macam artis pula...tak larat nk baca.....ada yang siap hantar gambar lagi....
Dah dapat surat tu biar lah...tp hati aku tk senang lagi.....selagi tk dapat baca apa yang ditulis di Mingguan Malaysia.
Aku pun carilah Mingguan Malaysia minggu tersebut ..sehelai demi sehelai halaman ku selak . ..Jeng..jeng..jeng..
Tiba2 jer terpandang tajuk besar ` CINTA BERSEMI DI PLATFORM 10'....tu dia....punya malu aku ari tu....
Tapi aku buat dek jer....member2 kampong apa lagi ...perli aku semacam ja.....
Kesinambungan pada peristiwa tu , dalam banyak2 surat yang aku terima tu , aku cuma layan 2 orang sahaja...
Sorang adik kat KL & sorang lagi sorang kakak kat Benut , Pontian ....Dua2 orang ni aku pernah jumpa dan pernah
Pergi rumah mereka...tapi sebagai sorang abang & seorang adik sahaja......
Banyak lagi peristiwa kelakar ....especially masa nk jumpa si kakak tu kat Benut .....
Tunggu next post ok .....chow...salam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...