Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

29 March, 2011

Mar 29, 2010 - Weekend yang SEJUK & `MENGENYANGKAN'

Assalamualaikum ...berjumpa lagi
ari nie, nak citer pasai aktiviti aku pada weekend yang lalu ......quite wonderful weekend ....

Aku balik kampong lagi minggu ni....skrg ni almost every week aku balik kampong
Kadang2 tu 2-3x dalam seminggu ....Tu lah untungnya kahwin orang dekat ...
Rumah aku approximately 15 minit jer perjalanan ngan umah mak aku ... so tk der masalah nak
berulang 3-4x pun .....

abis jer keje ari jumaat tu , aku terus balik kerumah org tua aku ....pas maghrib juga la....
pergi pekan dulu withdraw duit ....beli sikit barang . siap semua baru bertolak . Dalam perjalanan
sempat lagi singgah pasar malam kat simpang 4 sidam kanan tu .....org sidam panggil kepala titi ....
beli murtabak posmen 2 biji , beli putu mayam & beli durian 3 biji .  Dalam Avanza aku terlupa nak bagi tau ada 43 biji kelapa.....aku bawa balik nak bagi mak aku... mak aku kan jual kuih ...so banyak guna kelapa la.....

Malam tu hujan tak berhenti-henti ....bukan malam tu saja....sampai pagi ahad......tk berhenti2....
malam aktiviti macam biasa lah.....tengok tV ...and tido . Sebenarnya, aku bawa turun kelapa tu kat satu ceruk kat umah org tua aku ...dia tk tau pun...

Malam tu lbh kurang kul 2 pagi ...abang aku pula sampai dari Sri Manjung. Mmg kita dh janji nak bermalam kat umah org tua aku minggu tu .....dia balik ngan famili dia .....Dia pula bawa balik selungguk durian dari bukit gantang... letak dekat satu ceruk lagi ....

Bngun pagi tu ...adik aku yang bongsu merungut ...sorang abang bawa balik kelapa satu ceruk & sorang lagi bawa balik durian satu ceruk .....

Pagi tu ..pas buat kuih , mak aku buat pulut ....rasanya sekilo lebih juga lah....apa lagi ramai2 pakat makan durian ngan pulut ....kenyang tak terkata ari tu .

sambil makan, dh berbincang pula menu lunch .....aku ada satu favourite menu bila balik kampong .
macam tu juga lah abang aku .....kalau aku ...Gulai Pisang ngan Ikan bilis + Tamban Kering ......manakala abang aku pula favourite dia gulai ikan temenung jer ( ikan kembung). so pas berbincang ....buat keputusan ari tu makan gulai pisang .....kat luar hujan masih tak berhenti....

so lps jer breakfast pulut durian tu ...aku & wife + adik2 aku 2 org pergi ke Pekan Sabtu kuala ketil ...
dapat lah cari pisang emas muda2 sikat..... balik jer ...terus masak ...sekali ngan aku sekali masak....
aku mmg suka masak kalau ari cuti....tak caya...tnya wife aku ....

So tengahari tu ...makan pula gulai pisang ngan ikan tamban goreng... punya lah banyak makan nasi ari tu ....Pas makan kenyang apa lagi.....bum terus la....perut kenyang...kat luar pula hujan tk renti2....

Tapi tido pun tk lama ....sbb ptg tu nak kn pegi visit anak ke-2 aku kat asrama.... so kul 4 dh bertolak balik ke sidam....janganla terkejut ...asrama tu cuma belakang rumah aku jer.....Maktab Mahmud Kulim ....so pas pegi jumpa angah ..aku balik umah kejap ambik kain baju 2-3 helai ....sebab cadang nya nk bermalam lagi satu malam kat umah org tua aku ......

ok lah...panjang dh citer niiiii. dipendekkan citer ...ptg tu turn abang aku & kakak ipar aku pula
buat mee kuah isi ketam.......ermmm boleh tahan gak sedapnya....tu menu makan petang yang dibawa ke malam ........malam nya aku melayan siaran langsung bola M'sia lwn etoile FC  kat 801 ARENA....
wife aku pula sibuk di dapur buat cucur tempek ( org kedah panggil PANCAKE)....makan ngan durian .....mak oi....tak renti2 makan .....malam tu nk tidor..punya lah mengah ....sengkak perut...

hingga jumpa lagi ....salam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...