Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

02 March, 2011

Mar 2, 2011 [AKTIVITIKU] - `TIRING WEEKEND'

assalamualaikum wbt ...

Last weekend - aktiviti aku most on time inside my Avanza & on the road.....
started Jumaat petang - balik keje dalam pukul 6 ptg.....sampai umah dah almost 7...
After solat maghrib , straight away keluar & balik ke rumah orang tua aku ...
on the way sempat singgah pasar malam kat ujung kampong aku .

Sampai umah orng tua around 8.30pm ...makan2 & sambil smbang2
8.45pm - aku ambik tmpat kat depan TV org tua aku ...Sianran Langsung Liga Super Kedah Vs Kelantan....boring !!!!! Mutu permainan kedah teruk sgt berbanding ngan reputasi pemain yang dia ada ....rata2 pemain kebangsaan . Anyhow fair result - 1-1 draw...
masa halftime - lari pegi smbahyang Isyak siap2...*& smbg tengk sampai abis.....

Game abis 10.35pm....straight away , naik kereta ngan whole  family aku & org tua + adik aku .
Destinasi seterusnya adalah kulim hightech park , kilang celestica tempat sorang lagi adik aku bekerja. Dia balik pukul 11mlm ....tapi 11.20 mcm tu baru boleh bertolak dari kilang .

Roughly 11.45pm aku ada di Petrol Pump PETRONAS di sbrg jaya......and continue journey ....
Destinasi kami malam tu ada Sri Manjung kat lumut . dalam perjalanan banyak lori2 treler panjang2 atas highway ......aku dok bincang ngan wife ...jenuh la ari ni ...kul baper nk sampai ...
Dlm kul 12.45 cmtu , singgah jap kat R&R Bukit Merah....& continue again journey to Changkat Jering exit .

Pas bayar tol RM 10.60.....tup2 ada JPJ buat road-block . dalam hati ku ...ALHAMDULILLAH
Allah nk permudahkan perjalanan aku mlm tu ....sepanjang perjalanan dari Changkat Jering ke Trong
tak ada sebiji pun lori atas jalan...semua either tak masuk exit tu atas berhenti kat tepi jalan .....
Dari Trong ke Pantai Remis ...ada lah 5-6 buah lori saja yang jumpa....macam tu juga dari Pantai remis
ke Sri Manjung.

Dipendekkan citer aku sampai kul 2.00pg tepat di hadapan rumah 2 tingkat setengah abang aku di Taman Samudera, Sri Manjung  ( betul belakang Supermarket Billion) - sapa yang lalu boleh singgah
pekena Nasi Ayam & Bihun Sup Kedah kat kedai dia.

sampai jer , bual2 kejap dalam kul 3 baru masuk bilik tidor.....tup2 jap jer rasa ...dah pukul 6.30am
bangun smbhyang subuh & pastu tak tidor dah .....Pastu melayan internet jap .....
kul 10 pagi mula berjalan lagi. Pagi tu ...meronda kot Lumut Waterfront  dalam 1 jam .....
 & terus ke butik pengantin ,,,,tgok baju pngantin untuk adik aku yang nk kahwin hujung bulan 5 ni ...
tup2 dah pukul 1.00 lbh ....dia bawa pula pegi kedai nasi kandar .....makan !!!!!!!satu meja panjang
balik ....dh kul 2 lbh .....smbhyang zohor....after that kuar lagi ...kali ni cari aksesori ..bunga telor & so on......

tak abis lagi ...smbung ke Tesco sri manjung pula....last2 kul 6 baru smapi umah...relax jap
pas maghrib, dlm 8.15 mlm ...start bertolak balik kedah..................
sampai kat umah kul 12 tgh malam .......

masyallah letih tak terhingga ......









 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...