Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

18 June, 2011

Jun 18, 2011 -Erma Sarmiela Mohamed : tk mati kena sembelih, akhirnya mati lemas !!

Sudah suratan ajal
Oleh Mohammad Ishak
am@hmetro.com.my
BESUT: Seorang gadis yang pernah menggemparkan orang ramai apabila lehernya disembelih seorang wanita baru dikenalinya di Kuala Lumpur tahun lalu, menemui ajal apabila lemas ketika berkelah bersama rakan, semalam.
Mangsa, Erma Sarmiela Mohamed, 20, berasal dari Kampung Keluat, Tanjung Pauh, Bachok, Kelantan dikatakan tergelincir ke dalam lubuk ketika bermain air di kawasan perkelahan tingkat tiga, Lata Tembakah, Hulu Besut, di sini, kira-kira jam 2 petang.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Kamaruddin Zakaria yang dihubungi mengesahkan kejadian dan berkata mayat Erma dibawa ke Hospital Besut untuk bedah siasat sebelum diserahkan kepada anggota keluarganya.
Beliau berkata, Erma Sarmiela difahamkan tiba di Lata Tembakah kira-kira jam 11.30 pagi dan terus memasak makanan dibawa bersama rakannya.

Menurutnya, kira-kira jam 2 petang, mangsa yang dikatakan tidak tahu berenang bermain air di satu lokasi berhampiran bersama seorang rakan perempuan sebelum kedua-duanya tergelincir lalu terjatuh ke dalam air.

Rakannya, Khairil Azuan Haru, 20, berkata dia bersama tiga lagi rakan menemani mangsa berkelah di situ dengan menaiki sebuah kereta dari kampungnya kira-kira jam 9.30 pagi.
“Saya cuba menyelamat dan mengheret mangsa ke tepi tetapi tidak berjaya, malah saya hampir lemas ketika cuba menyelamatkannya,” katanya.

Bagaimanapun, Kamaruddin berkata, rakan perempuan yang terjatuh sama ke dalam air sempat diselamatkan orang ramai tetapi mangsa terlepas ke dalam lubuk air yang dalam.
Hasil bantuan orang ramai dan pasukan penyelamat daripada Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) mayat mangsa berjaya dikeluarkan kira-kira jam 2.30 petang sebelum dibawa ke Hospital Besut.

Sementara itu, ayah mangsa Mohamed Bedollah, 56, ketika ditemui di Bilik Mayat Hospital Besut berkata, sebelum kejadian, anaknya yang sudah tidak bersekolah dan pernah bekerja di sebuah kilang di ibu negara meminta izinnya untuk berkelah dan membawa bekalan makanan termasuk ayam untuk dibakar di sana.

“Saya terkejut apabila menerima berita mengenai kematiannya daripada seorang anak lelaki kira-kira jam 3 petang tadi (semalam) sebelum bergegas ke Hospital Besut,” katanya.

Menurutnya, tahun lalu anaknya yang pernah bekerja di sebuah kilang di Kuala Lumpur nyaris maut apabila disembelih seorang wanita tidak dikenali menyebabkan dia trauma dan pulang ke kampung.

“Kejadian hari ini (semalam) benar-benar menyedihkan kami sekeluarga kerana rupa-rupanya ajalnya sampai di sini selepas kejadian dia disembelih tahun lalu benar-benar mencemaskan kami semua,” katanya.

Katanya, dalam kejadian itu anaknya menerima 23 jahitan di bahagian leher setelah seorang wanita yang berpura-pura menumpang tidur di rumahnya untuk mencari pekerjaan bertindak agresif ketika anaknya sedang tidur.

Mohamed berkata, biarpun sedih dengan insiden itu, dia reda dengan kejadian itu dan kehilangan anak perempuannya itu tragedi kedua akibat lemas dalam keluarganya selepas seorang anak lelakinya ditemui mati lemas dalam sebuah lubang air yang dikorek oleh jengkaut tidak jauh dari rumahnya tiga tahun lalu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...