Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

30 June, 2011

Jun 30, 2011 - Cuba Cabul Anak Sendiri !!!

KUALA LUMPUR: Seorang tentera dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini, semalam, atas tiga tuduhan masing-masing cuba merogol dan mencabul anak perempuannya, tahun lalu.
Bapa kepada empat anak yang berusia 38 tahun itu bagaimanapun mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan berkenaan yang dibacakan jurubahasa mahkamah di hadapan Hakim Emelia Kaswati Mohamad Khalid.

Mengikut pertuduhan, tertuduh didakwa cuba merogol anak kandungnya yang berusia 15 tahun di sebuah rumah di Desa Tun Hussein Onn, dekat sini jam 3 pagi, pada 21 Jun 2011.
Bagi perbuatan itu, tertuduh didakwa mengikut Seksyen 376/511 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman maksimum penjara 20 tahun dan sebatan jika sabit kesalahan. Bagi pertuduhan kedua, pada masa dan tarikh sama, tertuduh didakwa mencabul mangsa sama manakala bagi pertuduhan ketiga tertuduh didakwa mencabul mangsa, di tempat sama, jam 3 pagi pada pertengahan tahun 2010. Bagi kedua-dua pertuduhan itu dia di dakwa mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman maksimum 10 tahun penjara atau denda atau sebatan atau mana-mana dua daripada hukuman itu.

Pendakwaan yang dijalankan Timbalan Pendakwa Raya S Malini Anne tidak menawarkan jaminan kerana ia akan membahayakan mangsa sekiranya tertuduh masih mendekati mangsa. Tertuduh yang tidak diwakili peguam pula memohon mahkamah memberikan jaminan kepadanya kerana isterinya bersedia untuk menjamin tertuduh.

Emelia Kaswati kemudian memanggil isteri tertuduh yang juga anggota tentera untuk memastikan mangsa tidak mendekati tertuduh selepas dia diikat jamin.
“Jika dibenarkan ikat jamin, saya akan pastikan suami berada di tempat lain. Saya bertanggungjawab atas apa yang saya katakan,” katanya.

Mahkamah membenarkan tertuduh diikat jamin RM8,000 bagi ketiga-tiga pertuduhan dengan seorang penjamin serta dua syarat tambahan iaitu tertuduh tidak boleh mendekati mangsa dan tertuduh mesti melapor diri di balai polis terdekat sebulan sekali.
Mahkamah menetapkan 2 Ogos ini untuk sebutan lantik peguam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...