Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

30 June, 2011

Jun 30,2011 - ANEH : BAJU TERBAKAR SENDIRI !!!!!!

Usikan aneh bakar baju

Oleh Rabi ‘Atul ‘Adawiyah Ismail dan Georgie Joseph
am@hmetro.com.my
E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel
KUALA LUMPUR: “Sejak tiga minggu lalu, pakaian, kain langsir dan perkakas rumah saya terbakar dengan sendirinya. Kejadian ini membuatkan saya dan suami panik,” kata suri rumah yang mahu dikenali sebagai Sofia, 26.
Beliau berkata, kejadian aneh itu bermula awal Jun dipercayai gangguan jin hingga membuatkan hidupnya sekeluarga tidak tenteram. Malah, Sofia mendakwa mengalami kerugian lebih RM20,000 sepanjang tempoh berkenaan.

Dalam kejadian terbaru kira-kira jam 10 malam, Ahad lalu, Sofia berkata dia yang menonton televisyen terkejut apabila tuala di ampaian dalam rumahnya terbakar.

Menurutnya, kejadian itu bukan pertama kali berlaku sebaliknya beberapa barangan lain seperti perabot, katil, sofa, almari dan rak buku terbakar satu persatu.

“Malah, barangan seperti langsir, pakaian dan wayar elektrik turut dijilat api,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Keramat, di sini.

Menceritakan semula kejadian aneh itu bermula, Sofia berkata, pada awal bulan ini ketika dia tinggal bersama anak perempuan berusia setahun, dia terdengar suara sayup-sayup memanggil namanya dari bilik simpanan barang.


“Saya mulanya tidak mengesyaki apa-apa masuk ke dalam bilik itu dan terkejut melihat seorang perempuan berbaju putih serta berambut panjang menampar pipi saya dengan kuat.

“Saya tidak ingat apa berlaku selepas itu kerana ketika tersedar, suami di sisi sambil memangku badan saya,” katanya.

Sofia berkata, sejak insiden itu, barangan seperti pinggan mangkuk, gelas kaca, botol dan cermin tingkap jatuh secara mengejut dan pecah seperti ada seseorang melakukannya.

“Antara kejadian pelik menimpanya seperti botol minyak wangi terjatuh di bahu kirinya ketika mandi di bilik air. Saya tidak tahu dari mana datang botol berkenaan. Akibatnya bahu kiri saya luka dan menerima lima jahitan,” katanya.

Katanya, dia dan suami nekad keluar rumah sebelum menumpang di rumah ibu bapanya.

“Keputusan itu sia-sia kerana ketika berada di rumah ibu, kejadian sama masih berlaku,” katanya.

Selepas dipujuk ahli keluarga, Sofia dan suami mendapatkan khidmat pakar perubatan alternatif dan guru agama.

Bagaimanapun, usaha berkenaan menemui jalan buntu.

Sementara itu, Pengamal Perubatan Islam dan Mantan Pensyarah Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Datuk Dr Amran Kasimin ketika dihubungi, berkata berdasarkan pengalamannya mengendalikan kes seumpama itu, dia yakin mangsa disihir.

Katanya, dia menyarankan mangsa mengubati penyakit misteri itu dengan orang yang berkebolehan dan bukan mereka yang mendampingi jin.

“Malah, mangsa juga boleh mengubati dirinya sendiri dengan mendekatkan diri kepada Allah, berzikir serta solat,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...