Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

18 June, 2011

Jun 18, 2011 - Rekod Baru !!! 22 0rang dalam 2 Kereta !!!

BUKIT KAYU HITAM: Sekumpulan 22 warga Myanmar, membabitkan 17 lelaki dan lima wanita sanggup berasak-asak bagai ikan sardin dalam sebuah Perodua Kancil dan Proton Saga yang masing-masing dipandu lelaki warga tempatan dalam usaha menyeludup masuk ke negara ini.
Bagaimanapun, cubaan mereka dikesan anggota tentera daripada Batalion 5 Rejimen Sempadan Kem Bukit Kayu Hitam ketika dua lelaki tempatan itu memberhentikan kereta masing-masing di kawasan pagar sempadan kononnya kerana mengalami kerosakan, malam kelmarin.

Menyedari kegiatan mereka dihidu pihak berkuasa, semua warga asing terbabit bertempiaran lari ke kaki bukit di kawasan sempadan berhampiran laluan Felda Bukit Tangga di sini, namun berjaya diberkas sejurus kemudian.
Difahamkan, semua warga Myanmar berusia 13 hingga 63 tahun itu menyorok di tempat duduk hadapan, belakang dan but kedua-dua kereta seperti sardin sehingga ada antara mereka sesak nafas.

Bagaimanapun, pemandu dua kereta itu memecut kenderaan masing-masing melarikan diri sejurus mengetahui helah mereka terbongkar.

Penolong Pegawai Memerintah Batalion 5 Rejimen Sempadan, Mejar Zanuddin Hussin berkata, sepasukan anggota tentera yang membuat rondaan di pagar sempadan kira-kira jam 11.40 malam ternampak Perodua Kancil dan Proton Saga diletak dalam keadaan mencurigakan.
Beliau berkata, seorang lelaki didapati sedang membuka but depan kereta dan berpura-pura menghidupkan dan memeriksa enjin kereta kononnya kereta rosak sebaik melihat kelibat anggota tentera melakukan rondaan. “Bagaimanapun, sebaik anggota menghampiri kereta itu, seorang demi seorang kelibat manusia melompat keluar dari but, tempat duduk belakang dan tempat duduk hadapan kereta lalu lari menuju ke ladang getah.

“Anggota tentera membuat serang hendap di kawasan itu dan menemui 14 warga asing iaitu tiga wanita dan 11 lelaki cuba menyembunyikan diri sebelum menahan lapan lagi rakan senegara mereka kira-kira jam 12.40 tengah malam untuk siasatan lanjut.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...