Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

01 June, 2011

Jun 1, 2011 - Pasangan Jahilliyah !!!!!

Pasangan jahiliyah


E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel
KUALA LUMPUR: Pasangan lelaki dan wanita Islam yang tinggal sebumbung tanpa ikatan perkahwinan sah demi keseronokan nafsu semata-mata disifatkan golongan jahil walaupun berpelajaran dan berkelulusan tinggi.
Penceramah bebas, Datuk Daud Che Ngah, (gambar) berkata jahil golongan berkenaan seperti orang zaman Jahiliyah, kerana fitrah semua manusia berkahwin, termasuk orang bukan Islam mendirikan rumah tangga mengikut ajaran masing-masing.

Menurutnya, amat dangkal apabila golongan itu menolak berkahwin hanya kerana tidak mahu kepada komitmen berkeluarga dan beralasan bilangan kes perceraian tinggi kerana cerai itu sendiri halal walaupun dibenci.

“Golongan sedemikian jahil walaupun berpelajaran tinggi walaupun mempunyai ijazah sekalipun.

“Ini kerana bersekedudukan tanpa ikatan perkahwinan perbuatan mungkar, malah bakal mengundang bala bencana.

“Banyak implikasi perbuatan itu, bukan hanya dosa berzina setiap kali mereka berseronok, malah sekiranya hamil anak pula bermasalah untuk diberikan bin atau binti.


“Anak itu juga tidak boleh berdoa kepada ibu kerana dalam erti kata sebenar dia bukan anak melalui perkahwinan diakui syarak, bahkan tidak boleh mewarisi harta pusaka.

“Dalam suasana Islam, perbuatan ini memberikan imej buruk kerana si pelaku orang Melayu, dengan nama Islam,” katanya.
Beliau diminta mengulas pendedahan Metro Ahad semalam mengenai segolongan wanita terpengaruh dengan cara hidup ala Barat apabila sekadar menginginkan lelaki sebagai teman asmara atau ‘sex buddy’ untuk memenuhi nafsu serakah.

Golongan berkenaan biasanya duduk sebumbung bersama lelaki pilihan mereka tanpa ikatan perkahwinan sah.

Wanita berkenaan hanya memilih lelaki yang sama-sama tidak inginkan komitmen, tidak mahu bercinta dan berkahwin secara formal. Seks hanya untuk memenuhi naluri dan nafsu.

Melalui temu bual wartawan Metro Ahad dengan pengamal gaya hidup bebas itu, ada antara mereka yang hidup sebumbung dengan teman lelaki bertahun-tahun seperti suami isteri.

Ada antara mereka lebih selesa gaya sedemikian, malah ditambah dengan kerjaya dan pendapatan stabil membuatkan mereka tidak kisah dengan masyarakat sekeliling, bahkan memandang serong kepada perkahwinan sah lebih-lebih lagi pertambahan kes perceraian.

Moderator Halaqah di TV9, Ahmad Shukri Yusoff, berkata beliau berasa sangat dukacita dengan budaya itu kerana ia bercanggah dengan agama dan fitrah.

“Setiap pasangan tidak boleh lari daripada perkahwinan dan komitmennya. Mereka yang terjebak dengan budaya itu perlu sedar perbuatan berkenaan salah dan tersasar jalan kebenaran.

“Sampai satu waktu nanti mereka sedar kesalahan bergelumang noda,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...