Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

14 July, 2011

Jul 14, 2011 - Pernah berlaku sumbang



SAYA berpisah dengan teman lelaki tetapi terlalu sukar menerimanya kerana sangat menyayanginya. Kami pernah melakukan aksi terlarang seperti menyentuh kemaluan dan bertukar-tukar gambar lucah tetapi belum ke tahap terlanjur.
Saya berharap dia akan mengahwini saya sesudah apa yang kami lakukan. Namun, harapan saya tidak menjadi kenyataan. Saya menyesali perbuatan dan dosa yang saya lakukan. Mungkin inilah balasan Tuhan atas perbuatan terkutuk itu.
Bagaimana saya dapat melupakan bekas teman lelaki dan semua perbuatan lalu daripada terus menghantui fikiran saya?

Bagaimana pula keluarga saya, adakah saya patut menceritakan semua aib itu, dan bagaimana pula dengan bakal suami? Adakah saya perlu berterus terang dengannya?

GADIS TERLUKA Pahang


Dang Setia kecewa kerana sesal datang sesudah adik terjebak dalam perbuatan terkutuk itu. Ia ibarat perumpamaan Melayu iaitu ‘nasi sudah menjadi bubur’.

Menyesali perlakuan tidak manis bersama bekas teman lelaki sebaik adik mengakhiri hubungan dengannya bukan tindakan wajar.

Mujur hubungan adik tidak terlalu jauh kerana masih ada peluang untuk memelihara kehormatan. Nasihat Dang Setia, usah dikenang peristiwa lalu. Buang yang keruh dan ambil yang jernih.

Lihatlah perpisahan dengan bekas kekasih itu sebagai satu hikmah berbanding bala. Ini kerana adik berubah menjadi lebih baik.

Dang Setia bimbang jika hubungan adik berpanjangan hingga ke alam perkahwinan, dia gagal menjadi pembimbing dan contoh baik sebagai ketua keluarga.

Oleh itu, anggaplah ini kesempatan yang Ilahi kurniakan supaya adik berpeluang memperbaiki diri dan mencari jodoh lebih baik.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...