Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

13 April, 2011

Apr 13, 2011 [AKHBAR] - Dirogol kekasih kakak

Dirogol kekasih kakak
SETIU – Ajakan seorang lelaki untuk mencari kekasihnya yang hilang, membawa padah apabila seorang gadis berumur 16 tahun 7 bulan, yang juga adik kepada kekasih lelaki berkenaan, dirogol di dalam kereta di kawasan semak di Lembah Bidong.

Ketua Polis Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Setiu, Deputi Superintendan Rohaizat Abd Ani berkata, mangsa mengikut teman lelaki kakaknya atas dasar kepercayaan dan sama sekali tidak menyangka akan berlaku kejadian seumpama itu.

“Suspek berumur 26 tahun dan bekerja di salah sebuah syarikat swasta di Kemaman.

“Pada hari kejadian, 6 April lalu kira-kira jam 3.30 petang, suspek dikatakan mengajak adik kekasihnya untuk menjejaki kakaknya (kekasih suspek) di tempat kerja, namun ketika sampai di sana, didapati kakak mangsa yang berusia dalam lingkungan 20-an tiada.

“Disebabkan tidak berjaya menjejaki kakak mangsa, suspek mengambil keputusan untuk menghantar semula mangsa pulang ke rumah di Batu Rakit, tetapi semasa dalam perjalanan, suspek dikatakan melencong ke satu lorong di dalam semak lalu terus merogol mangsa,” katanya kepada Sinar Harian sempena lawatan kali pertamanya ke Balai Polis Sungai Tong, semalam.

Menurutnya, selepas merogol mangsa, suspek menghantarnya semula ke rumah dan mangsa telah menceritakan kejadian yang berlaku kepada ibunya sebelum membuat laporan polis.

“Bertindak berdasarkan maklumat, sepasukan anggota polis berjaya menjejaki suspek pada petang hari sama bagi membantu siasatan.

“Suspek yang kini ditahan reman selama seminggu bermula 6 April sehingga hari ini (12 April) disiasat di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan.

“Mangsa dihantar ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) untuk pemeriksaan lanjut,” katanya.

Sementara itu, sempena lawatan kali pertama Rohaizat ke Balai Polis Sungai Tong, satu perjumpaan bersama wakil penduduk kampung iaitu Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) telah diadakan bagi kawasan itu.

“Perjumpaan itu dibuat bagi mengetahui permasalahan yang berlaku pada peringkat kampung dan komuniti bagi mencari jalan penyelesaian terbaik terutama melibatkan kes jenayah setempat.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...