Tolong Klik kat iklan Nuffnang Tanda sokongan anda

visit me

Click Here To Show Yr Support

Berita Panas Je !!!!!!!

05 December, 2011

Pagi Sabtu Yang Memilukan !!!! Cik Yah in Memories !!!!!!

Assalamualaikum .....Slmt Berjumpa Lagi....

Disuatu pagi yang damai , tanggal 3hb Dec 2011.....lebih kurang pukul 5 pagi , cermin tepi bilik tidor aku  diketuk bertalu2 oleh emak saudara  yang tinggal bersebelahan rumah ku. Berita nya ...anak saudara aku yang tinggal selang sebuah rumah sedang nazak kat hospital....

mulanya bercadang nk ziarah dia waktu tghari ....sebab akau ada agenda lain tengahari tu ....ke majlis pertunangan adik biras aku di sg acheh.....so pagi tu....mmg dh plan tk nk berniaga....so aku laki bini dok berkemas rumah. Almaklum lah sejak berniaga ni .....rumah dah jadi lintang pukang la sikit ....tambah2 pula ada 3 org hero botak kat umah.....

Dalam kul 8.45am ....ketika wife sdg sibuk menumis kat dapor...aku ke kedai sekejap...cam biasa beli rokok ..
balik jer kerumah , tgok wife dh bersiap ajak aku ke hospital....katanya saudara mara yang lain call minta kami berdua datang....aku pun tanpa berlengah ...start enjin avanza aku....Elok jer nk masuk gear , dapat call lagi
Cik Yah dah tak ada.....wife aku dh meraung ....aku mati kan enjin ...dn start bagi tau jiran sekeliling ....
selang beberapa minit .....dpt call lagi...blum confirm .....doktor sdg cuba mnyelamat kan dia..Dgr jer...aku terus memecut menuju kehospital....malang nya perjalanan aku setakat beberapa kilometer jer.....sampai jer area permatang tok dik....aku dapat call lagi......kali  ni confirmed Cik Yah sudah meninggal kan kami semua....kali ni air mata jantan aku jatuh juga menitis !!!!!! Tak dapat ditahan2 lagi.....
So, aku decided untuk tidak terus ke hospital .....aku patah balik....hubungi semua sanak saudara dan sampai ja kat umah, aku mula mengemas rumah arwah ....menantikan kepulangan jenazah .....
dh tak der anak saudara aku yang selalu aku sakat .....selalu aku usik .

Lebih kurang kul 12.30 tghari alhamdulillah Jenazah sampai dari hospital kulim .....kebetulan ada lagi satu mayat tak berapa jauh dari situ .....juga perempuan .... ibu muda berusia 24 thn.....Cik Yah pula baru berusia 20thn 3 Bulan ketika menghembuskan nafas terakhirnya.........Jenazah akhirnya disemadikan tepat jam 6ptg hari yang sama....manakala lagi satu jenazah pada pukul 10mlm .....

Apapun ....semoga rohnya di cucuri rahmat dan diberkati dan ditempatkan dikalangan org2 yang beriman ..

Cik Yah @ Nur Munirah Bt Abd Latib in Memories......
(1991 - 2011)






























No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...